شناسهٔ خبر: 33503798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس جهاد کشاورزی بوشهر:

١٠٠ هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه ملخ‌ها سم‌پاشی شد

بوشهر - رییس جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ١٠٠ هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه ملخ‌ها سم‌پاشی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی منوچهری ظهر یکشنبه در نشست مسئولان تنگستان با اشاره به اینکه ۳۶ اکیپ ردیاب دائم ملخ ها را رصد می کنند اظهار داشت: جمعیت ملخ طی یک هفته گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: برای سمپاشی ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی مورد هجوم ملخ ها در استان بوشهر بیش از ۵۰ هزار تن سم مصرف شده است.

رییس جهاد کشاورزی بوشهر با اشاره به اینکه ۱۵۰ ماشین سمپاش در استان در حال فعالیت است بیان کرد: دو هواپیما سمپاش برای مبارزه با ملخ صحرایی به صورت متناوب در حال فعالیت هستند و شهرستان های دیلم، گناوه و دشتستان و پنج شهرستانی که کمتر مورد هجوم ملخ ها قرار گرفتند مبارزه با ملخ ها به صورت دائم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه موج دوم هجوم ملخ صحرایی در استان‌های جنوبی کشور از ۱۰ تیر آغاز می شود افزود: پیش بینی می شود هجوم ملخ به احتمال زیاد در استانهای هرمزگان و سیستان بلوچستان رخ دهد و احتمال کمتر استان بوشهر خواهد داد.

وی تصریح کرد: بحثی که بسیار مهم است در تنگستان بحث نخیلات آن است که بر اساس آماری که وجود دارد بیش از چهار هزار و ۶۰۰ هکتار نخیلات در شهر اهرم وجود دارد که خشکسالی های دهه اخیر تاثیر خیلی زیادی روی آنها داشته که هم از نظر کمی و کیفی عملکرد کاهش داده عدم تامین آب مناسب برای این نخیلات بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سفر اسفند ماه ریاست جمهوری به استان اعتباری بالغ بر ۲۱۲ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است نیاز است مطالعات جامع روی نخیلات شهر اهرم و منطقه خائیز صورت گیرد.

منوچهری عنوان داشت: ۹۰ میلیارد تومان برای شبکه گذاری نخیلات در استان اختصاص یافته که اهرم و دشتستان تنها می شود این طرح انجام داد.

رییس جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار استان و ۲ میلیارد هم برای قنات در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از ۴۰ میلیارد اعتبار سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان برای آبیاری نوین و چهار میلیارد تومان نیز برای قنات در نظر گرفته شده است.

نظر شما