شناسهٔ خبر: 33503792 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نیازی: ایران سال‌هاست در تامین امنیت آبراه‌های بین‌المللی و امنیت نفتکش‌ها مشارکت می‌کند

معاون امور بین‌الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران با اشاره به حادثه رخ داده برای دو نفتکش در دریای عمان گفت: ایران سال هاست در تامین امنیت آبراه‌های بین‌المللی و امنیت نفتکش ها مشارکت می‌کند.

صاحب‌خبر -

سامان نیازی معاون امور بین الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ( صلح زیبا) با اشاره به حادثه رخ داده برای دو نفتکش در دریای عمان گفت: جمهوری اسلامی ایران سال هاست در تامین امنیت آبراه‌های بین‌المللی به منظور حفظ سلامت دریانوردی و امنیت نفتکش ها مشارکت می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا با تروریستی اعلام کردن سپاه جرقه تنش در منطقه را زد، ادامه داد: فیلم‌ منتشره از سوی تروریست‌های سنتکام ، قابل استناد نیست. امروز ایران قدرت منطقه ای است و برای حل مسائل خود نیاز به خرابکاری ندارد. امنیت ایران، امنیت منطقه است.

نیازی در ادامه با اشاره به واکنش سریع پمپئو نسبت به حادثه برای دو نفتکش گفت: این اقدام یک سناریوی مشکوک و از قبل برنامه ریزی شده است. آمریکا سال هاست نان تهدیدات نظامی را می خورد و برخی دُوَل عربی خلیج فارس را می دوشد. اگر آمریکا با شروع یک درگیری نظامی نتواند منافع خود را در منطقه تامین کند که با توجه به شرایط رزمی خوب ، ساحل و خشکی وسیع و جمعیت‌ ایران قطعا نمی تواند ، برای همیشه مُرده است.

وی یادآور شد:‌ جمهوری اسلامی ایران همیشه به دنبال راه حل های سیاسی و گفت و گو برای حل مناقشات است ولی اراده و احترامی از طرف مقابل نمی بیند ، لذا اگر اراده کند با توجه به موقعیت و توان خوب خود به راحتی می تواند تنگه را ببندد و نیازی به خرابکاری ندارد.
ایران هیچگاه در پازل و سناریوی از قبل طراحی شده آمریکایی-صهیونیستی-سعودی بازی نخواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما