شناسهٔ خبر: 33500419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هزینه‌های معنوی ابتلا به‌اعتیاد در مقابل هزینه‌های مادی آن قابل قیاس نیست

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه هزینه‌های معنوی ابتلا به‌اعتیاد در مقابل هزینه‌های مادی آن اصلاً قابل قیاس نیست، گفت: تشکل‌های مردمی باید برای درمان، بازتوانی، مهارت‌آموزی و اشتغال کسانی که مبتلا شدند کمک کنند تا این افراد دوباره به جامعه برگردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار اسکندر مؤمنی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح خانه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، گفت: مبارزه با مواد مخدر اولویت اصلی ما است و اقدامات اصلی در این حوزه پیشگیری و توانمندسازی است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تأکید کرد: اقدامات در خصوص پیشگیری و توانمندسازی بدون حضور مردم، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم به‌سرانجام نمی‌رسد.

وی ادامه داد:  اگرچه همه تلاش می‌کنند تا جلوی ورود، خرید و فروش و توزیع مواد گرفته شود، اما این امکان که دستگاه‌های دولتی به‌تنهایی بتوانند موضوع مواد مخدر را ساماندهی کنند وجود ندارد.

مؤمنی با بیان اینکه در مقابل دو اقدام دیگر باید صورت گیرد، افزود: باید اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه صورت گیرد و بازدارندگی درونی ایجاد شود تا کسی به‌سمت مواد مخدر نرود و به‌اعتیاد مبتلا نشود، در کنار آن نیز به‌کسانی که مبتلا شدند برای درمان و توانمندسازی‌شان کمک کنند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: این دو اقدام بدون حضور تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و حضور مردم امکان‌پذیر نیست و این دو تلاش با همدیگر به‌ثمر می‌رسد.

وی متذکر شد: همه ما حتماً باید تلاش کنیم تا مواد مخدر وارد و توزیع نشود و در دسترس قرار نگیرد، اما اگر این اتفاق افتاد باید در کنار آن هم تقاضا کم شود و اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه توسط همه نهادهای مردمی صورت گیرد.

مؤمنی اضافه کرد: مردم و تشکل‌های مردمی باید تلاش کنند که افراد به‌این سمت نروند چرا که درمان آن بسیار سخت است، در عین حال نیز برای درمان، بازتوانی، مهارت‌آموزی و اشتغال کسانی که مبتلا شدند هم کمک کنند تا این افراد دوباره به‌جامعه برگردند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به‌هزینه‌های مادی بسیار زیاد درمان افراد مبتلا به‌اعتیاد اشاره کرد و افزود: هزینه‌های معنوی ابتلا به‌اعتیاد در مقابل هزینه‌های مادی آن اصلاً قابل قیاس نیست.

انتهای پیام/ 70063

نظر شما