شناسهٔ خبر: 33498769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اصرار بر «یک‌دستی سیاسی» شورا را از حد نصاب انداخت+تصویر

هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان قرار بود صبح امروز برگزار شود که به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در جلسه، نائب رئیس شورا، مصوبات و قرائت نامه‌های دریافتی از شهرداری را به تأخیر انداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان قرار بود از ساعت 8 صبح امروز در شهرداری اصفهان برگزار شود و طبق روال گذشته اعضا و اصحاب رسانه در سالن جلسات شورا در ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان حضور یافتند.

از نکات قابل توجه این جلسه اما موضوع به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در جلسه بود تا جایی که علیرضا نصر نائب رئیس شورا، مصوبات و قرائت نامه‌های دریافتی از شهرداری را به زمان حدنصاب رسیدن موکول کرد.

طبق ماده 15 قانون شوراها، جلسات شوراها علنی و با حضور دوسوم اعضای اصلی رسمیت می‌یابد، که بر این اساس جلسات شورای 13 نفره شهر اصفهان حداقل با 9 عضو قابل تشکیل است.

پس از یک ساعت تأمل رئیس و نائب رئیس شورای شهر، ساعت 9 صبح با حضور نهمین عضو شورای اسلامی شهر اصفهان قرائت درخواست‌ها انجام شد و در ساعت 9:55 دقیقه باز هم تعداد اعضا مجدد به 8 نفر کاهش یافت و جلسه از حدنصاب خارج شد.

خارج شدن از حدنصاب در حالی صورت می‌گیرد که به گفته معین رئیس شورای شهر، 2 نفر از اعضا در مأموریت (سفر به کشور ایتالیا) بوده و غیبت یک نفر هم بدون هماهنگی قبلی صورت گرفته است و این شورا بر مسأله نظم جلسات تأکید داشته است.

این توضیحات را امروز رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز نگرانی از احتمال انعکاس این موضوع در رسانه‌ها و البته در پاسخ به تذکر یکی دیگر از اعضا داد؛ جوادی در تذکرش به غیبت نمایندگان شهری هم اشاره کرده و نسبت به عدم حضور در کمیسیون های داخلی نیز انتقاد داشت.

تابلو اعلام حاضرین جلسه امروز 27 خرداد 98 شورای شهر اصفهان

با توجه به این که فروردین ماه امسال، دادگاه رأی به تعلیق مهدی مقدری یکی از اعضای شورا داده بود، در صورتی که عضو علی‌البدل جایگزین شده بود، جلسه امروز شورا بلاتکلیف نمی‌ماند.

به گفته امینی عضو علی‌البدل شورای شهر، تاکید فتح‌اله معین رئیس شورا بر تفسیرش از قانون منجر به کاهش اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان شده و با توجه به عدم حضور بیش از 6 جلسه‌ای مقدری طبق قانون امکان حضور عضو علی‌البدل وجود دارد. گفته می‌شود تفاوت نگرش سیاسی اعضای علی‌البدل با 13 عضو فعلی شورای شهر یک مانع جدی برای بروز این جا به جایی خواهد بود.

تصویری از حاشیه جلسه علنی 7 آبان 96 شورای شهر اصفهان

به گفته ناظران مدیریت شهری، با توجه به هزینه‌هایی که برای هر دقیقه از اداره جلسات شورای شهر از بودجه شهرداری صرف می‌شود، به حد نصاب نرسیدن جلسات، تأخیر در تشکیل یا به حاشیه رفتن و عدم پرداختن به موضوعات اساسی مردم در جلسات شورای شهر که مسبوق به سابقه نیز هست، علاوه بر ضایع کردن این بودجه، منجر به تأخیر در رسیدگی به امور اساسی شهر و نارضایتی شهروندان خواهد شد.

انتهای پیام/63113/ص30/ر

نظر شما