شناسهٔ خبر: 33496359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازبینی فیلم‌های اروپایی در اصفهان مانع از تکرار اتفاقات شیراز

مدیر پردیس سینمایی سیتی‌سنتر اصفهان گفت: فیلم‌های در حال اکران هفته فیلم اروپایی در اصفهان، علاوه بر اصلاح انجام‌ شده توسط گروه هنر و تجربه، در مجموعه پردیس سینمایی سیتی‌سنتر بازبینی و در بعضی موارد مجدداً اصلاح‌ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سومین دوره هفته فیلم اروپایی 2019، با مشارکت گروه سینمایی «هنر و تجربه» و اوینیک ایران (مؤسسات ملی فرهنگی اتحادیه اروپا) از روز شنبه، 18 خرداد ماه در سینماهای هشت شهر کشور شامل بابل، اصفهان، کرمان، کیش، مشهد، تبریز، تهران و شیراز در حال برگزاری است.

در سومین دوره هفته فیلم اروپایی 2019، تعداد 20 فیلم برجسته اروپایی از کشورهای اتریش، بلغارستان، بلژیک، قبرس، دانمارک، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، نروژ، هلند، لهستان، پرتغال، سوئد، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، سوئیس و انگلستان در حال نمایش است.

همچنین برگزاری پنج کارگاه با حضور تهیه‌کنندگان و کارگردانانی از کشورهای قبرس، هلند و سوئیس با موضوع فیلم‌های هنری و تولید مشترک در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و مشهد، از بخش‌های جنبی این رویداد فرهنگی به شمار می‌رود.

پیام صلح و دوستی از هنر

پردیس سینمایی سیتی‌سنتر، میزبان دومین دوره هفته فیلم اروپایی در اصفهان است که محمد پناهی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس در رابطه با این رخداد فرهنگی بین‌المللی اظهار داشت: آثار منتخب برای نمایش در این دوره هفته فیلم اروپایی، شامل فیلم‌های هنری اروپایی است که دارای جوایز متعدد از جشنواره‌های مختلف دنیا از جمله جشنواره کن هستند و این رخداد با پیام صلح و دوستی جهانی و هدف تبادل فرهنگ و هنر در حال برگزاری است.

مدیر پردیس سینمایی سیتی‌سنتر ادامه داد: ژان ون دولد، کارگردان فیلم ارتش خاموش از کشور هلند و همچنین ژاک وار، سفیر هلند، مهمان ویژه امسال اصفهان بودند که روز 24 خردادماه جاری، پس از سخنرانی سفیر و کارگردان هلندی و اکران فیلم ارتش خاموش، کارگاه تولید فیلم هنری با حضور کارگردان برگزار شد.

وی یادآور شد: اکران‌های هفته فیلم اروپایی رایگان بوده و در روزهای باقی‌مانده، علاقه‌مندان برای رزرو صندلی می‌توانند به سایت سینما تیکت مراجعه کنند.

نگرانی از تکرار اتفاق شیراز

در روزهای اخیر در سامانه فارس من، سوژه‌ای با عنوان «اکران فیلم‌های مستهجن تحت عنوان هفته فیلم اروپایی در شیراز» به ثبت رسیده و سردبیر مردمی این سوژه اذعان داشته است که هفته فیلم اروپایی در شهرهای بزرگ از جمله شیراز، مشهد، اصفهان و کیش در حال برگزاری است و در سایه غفلت مسؤولان، فیلم‌هایی پر از صحنه‌های مستهجن در حال اکران است و با بی اعتنایی به ارزش‌های اسلامی و دینی، در حال قبح زدایی از زشتی‌ها و ترویج فرهنگ غربی هستند، و جالب این‌که این اقدام نامناسب، در پوشش جشنواره فیلم اروپایی در سینماهای شهر در حال وقوع است که با ورود جریان ارزشی و همت دستگاه قضایی استان فارس، ادامه اکران این فیلم‌ها در شیراز متوقف‌شده اما در شهرهای دیگر هنوز در حال برگزاری است.

در همین خصوص پناهی‌نژاد تأکید کرد: فیلم‌های در حال اکران هفته فیلم اروپایی در اصفهان، علاوه بر اصلاح انجام‌شده توسط گروه هنر و تجربه، در مجموعه پردیس سینمایی سیتی‌سنتر بازبینی و در صورت لزوم، در بعضی موارد مجدداً اصلاح شده و تنها یکی دو مورد جزئی در دیالوگ‌ها وجود داشته است.

افتتاح نخستین سینمای VIP اصفهان

در حاشیه این گفت‌وگو، مدیر پردیس سینمایی سیتی‌سنتر، از افتتاح اولین سینمای vip اصفهان خبر داد و افزود: از ویژگی‌های این سالن 24 نفره، پذیرایی و همچنین مجهز بودن به مبل‌های کاملاً اتوماتیک، سیستم صوت دالبی و تصویر FULL HD است.

انتهای پیام/63106/ص20/

نظر شما