شناسهٔ خبر: 33495138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یادداشت | شاهدی تاریخی بر پنهان‌کاری مقامات امریکایی

بررسی حرکت مشابهی که امروزه ترامپ انجام می‌دهد و با دروغ‌گویی و اغفال مردم و انحراف افکار عمومی، ایران را در مظان اتهامات به نفت‌کش‌ها قرار می‌دهد،فقط و فقط می‌توان به این نتیجه رسید که ترامپ در ادامه سیاست ترویج ایران هراسی است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس خراسان شمالی، سید یحیی هاشمی نژاد؛ سال‌ها پیش بوش رئیس جمهور وقت آمریکا و تعداد معدودی از اطرافیان او بر طبل جنگ علیه ایران می‌کوبیدند و بوش به‌صراحت  از آغاز جنگ سوم جهانی سخن می‌گفت انتشار گزارش آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا درباره عدم انحراف فعالیتهای صلح‌آمیز هسته‌ای ایران رشته‌های این جنگ‌طلب گستاخ  را  که می‌رفت جهان را به‌سوی جنگ جهانی دیگر بکشاند، پنبه کرد و زحمات رسانه‌های تبلیغاتی همسو با سیاست‌های بوش و صهیونیست‌ها را بر باد داد و چهره رئیس‌جمهور آمریکا را که افکار عمومی این کشور را با پنهان‌کاری نادیده گرفته و برای چندمین بار سعی در فریب آنان داشت به‌شدت مخدوش کرد.

اسناد و مدارک تاریخی آمریکا نشان می‌دهد فریب مردم برای اعمال نوعی دیکتاتوری درصحنه سیاسی این کشور و نادیده گرفتن افکار عمومی آمریکا مسبوق به سابقه است و ورود آمریکا به‌رغم مخالفت افکار عمومی این کشور در جنگ دوم جهانی از آن جمله است.

در آن زمان پس‌ازآنکه ژاپن، هند و چین را بدون جنگ اشغال می‌کند روزولت به‌گونه‌ای که نظرها را جلب نکند عملیات خصمانه علیه ژاپن را تشدید می‌کند و دارائی‌های ژاپن در آمریکا را توقیف می‌نماید و موافقت دولت هلندی اندونزی را برای تعلیق صادرات نفت به بنادر ژاپن جلب می‌کند اما افکار عمومی آمریکا هنوز راضی به درگیری جوانانش در اروپا و خاور دور نیست.

سرویس‌های جاسوسی آمریکا همه مذاکرات تلفنی آقایان نومورا (Nomura) و کوروسو (Kurusu) دو دیپلمات ژاپنی را که برای مذاکره در خصوص رفع تحریم‌ها و توقیف اموال ژاپن در آمریکا به سر می‌بردند روی نوار ضبط کرده و به روزولت گزارش می‌کردند.

روزولت تنها راه ورود به جنگ را حمله ژاپنی‌ها به یکی از سرزمین‌های آمریکا می‌یابد و لذا به تحریک غیرمستقیم ژاپن برای حمله به هاوایی و پایگاه نظامی  پرل هاربور می‌پردازد.

ژان - ژاک سروان – شرایبر نویسنده فرانسوی که ۲ بار نیز به نمایندگی مردم در مجلس این کشور حضورداشته در کتاب تکاپوی جهان می‌نویسد:روز ۲۹ نوامبر مذاکرات دو دیپلمات ژاپنی در آمریکا با بن‌بست مواجه می‌شود و موضع سرسخت آمریکائی‌ها رئیس هیات دیپلماتیکی را وادار می‌کند به توکیو مخابره کند که  «به ما اطلاع دهید چه وقت می‌خواهید برنامه ساعت H را اجرا کنید تا ما بدانیم چگونه به نتیجه مذاکرات جهت بدهیم».

به نوشته این نویسنده فرانسوی سرویس اطلاعاتی آمریکا کشف رمز می‌کند و پاسخ توکیو را نیز که در آن به سحرگاه روز یکشنبه ۷ دسامبر به‌عنوان موعد حمله به پرل هاربور اشاره‌شده، دریافت می‌کند و همه اطلاعات را در اختیار رئیس‌جمهور قرار می‌دهد اما روزولت این اطلاعات را علاوه بر ملت آمریکا حتی از ناوگان خود (۸ ناو و ۹ رزم‌ناو و تعدادی ناوچه) در اقیانوس آرام که برای آغاز مانور در ساحل جزیره پهلوگرفته بودند مخفی نگه می‌دارد.

او در آخرین لحظات موعد حمله ژاپن، تقاضای دیپلمات‌های ژاپنی را برای گفتگو رد می‌کند و مدعی می‌شود که مطلب خاصی نیست این اتفاق ساعت ۸ صبح به‌وقت پرل هاربور می‌افتد و ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه اسکادران‌های ژاپنی که از عرشه ناوهای هواپیمابر برخاسته‌اند پس از مانور وسیع و دور زدن جزیره، به ناوگان پهلوگرفته و هواپیماهای پارک شده نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام نزدیک می‌شوند و در سه موج حمله همه‌چیز را به آتش می‌کشند و بزرگ‌ترین فاجعه نظامی تاریخ آمریکا رقم می‌خورد و این‌گونه است که روزولت فرصت می‌یابد تا با لندن تماس بگیرد و به چرچیل بگوید ازاین‌پس ما باهم در جنگ روی یک کشتی هستیم.

او دست‌به‌کار می‌شود فرمان‌هایش را صادر می‌کند و آمریکا را با زمینه‌سازی‌های تعمدی خود و بدون اینکه با مقاومت جدی افکار عمومی مواجه شود رسماً وارد جنگ دوم جهانی می‌کند.

حال فارغ از تحلیل نتایج ورود آمریکا در جنگ دوم جهانی و مثبت یا منفی بودن آن، از بررسی حرکت مشابهی که امروزه ترامپ انجام می‌دهد و با دروغ‌گویی و اغفال مردم و انحراف افکار عمومی، ایران را در مظان اتهامات به نفت‌کش‌ها قرار می‌هد،  فقط و فقط می‌توان  به این نتیجه رسید که ترامپ در ادامه سیاست ترویج ایران هراسی، نه در جهت منافع ملی امریکا که هم سو با خواست صهیونیست‌ها، به زعم خود،  افکار عمومی را برای مقابله با ایران آماده می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما