شناسهٔ خبر: 33492123 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -


آخرین وضعیت بیرانوند در پرسپولیس
وکیل علیرضا بیرانوند توضیحاتی درباره آخرین وضعیت این دروازه‌بان ارائه کرد. سلیمانی با بیان اینکه هنوز برای صحبت با مسئولان پرسپولیس به باشگاه نرفته است, عنوان کرد: برای بیرانوند پیشنهادی از یک تیم اروپایی به دست‌مان رسیده و این باشگاه نامه‌ای ارسال کرده است. باید در این یکی, دو روز به باشگاه برویم و نامه را تحویل دهیم و درباره این پیشنهاد صحبت کنیم. وی ادامه داد: در قرارداد بندی داریم که بیرانوند با پرداخت مبلغی می‌تواند از تیم جدا شود, البته پرسپولیس خانه بیرانوند است و ما صبر می‌کنیم تا درباره جدایی او مذاکره کنیم تا هم مصلحت باشگاه و هم علیرضا را در نظر بگیریم.
خلیل‌زاده قراردادش با پرسپولیس را تمدید کرد
شجاع خلیل‌زاده مدافع تیم فوتبال پرسپولیس پس از صحبت با مسئولان این باشگاه قرارداد خود را سه سال دیگر تمدید کرد.
خلیل‌زاده که برای یک فصل دیگر تحت قرارداد با پرسپولیس بود، صبح دیروز در باشگاه حضور پیدا کرد و پس از نشستی کوتاه با ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه، قرارداد خود را برای دو سال دیگر تمدید کرد و به این ترتیب، ۳ فصل آینده را در خدمت قهرمان فوتبال ایران خواهد بود.در روزهای گذشته صحبت‌هایی درباره انتقال این بازیکن به لیگ قطر به گوش می‌رسید اما در نهایت خلیل‌زاده در پرسپولیس ماندنی شد.
توضیح فدراسیون درباره دیدار تیم ‌ملی در روز عاشورا
فدراسیون فوتبال درباره زمان دومین دیدار تیم ملی در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ توضیحاتی ارائه کرد.
فدراسیون فوتبال نوشت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته طی ۴ ماه گذشته از سوی فدراسیون و مکاتبات انجام شده با مبادی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا، اعلام می‌شود که دومین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در این مرحله از مسابقات در خارج از خانه برگزار خواهد شد.بر این اساس، در روز ۱۰ سپتامبر سال ۲۰۱۹(نوزدهم شهریور ۹۸) که مصادف با عاشورای حسینی است، تیم ملی میهمان خواهد بود. تیم ملی در نخستین دیدار این مرحله با قرعه استراحت روبرو شده است.
جزییات اردوی بعدی تیم ملی فوتبال
فدراسیون فوتبال، جزییات اردوی آتی تیم ملی را اعلام کرد.
بر این اساس و پیرو اطلاعیه قبلی و با توجه به لغو فیفادی ماه مارچ برای تیم ملی با درخواست سازمان لیگ، اردوی ماه جولای در برنامه‌های تیم ملی فوتبال پیش‌بینی شد. با این وجود و با توجه به حساسیت این مقطع زمانی و تاکید مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی بر ضرورت روند آماده‌سازی باشگاه‌ها، اردوی آتی تیم ملی از ۱۱ روز به ۵ روز تقلیل یافت تا باشگاه‌هایی که در فهرست آتی ملی پوش دارند، از امکان بیشتری برای همراهی بازیکنان خود بهره مند باشند. با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی کادر فنی تیم ملی، اردوی آتی از ۱۹ تا ۲۴ تیر برگزار خواهد شد. این اردو در مرکز ملی فوتبال برپا خواهد شد و ملی‌پوشان در زمین شماره دو این مرکز تمرین خواهند کرد.
محرومیت در کمین سامان قدوس
فدراسیون جهانی فوتبال رای نهایی خود را درباره پرونده جنجالی مهاجم ملی پوش کشورمان با باشگاه اسپانیایی جمعه صادر می‌کند.
به گزارش سایت «heraldo» اسپانیا خبر داد که پرونده انتقال ناکام سامان قدوس، مهاجم ایرانی استرشوندس سوئد به اوئسکا در حال بستن شدن است. باشگاه اسپانیایی اطمینان دارد که فیفا رای را به نفع آنها خواهد داد. تصمیم نهایی فدراسیون جهانی فوتبال جمعه آینده اعلام خواهد شد. باشگاه اوئسکا مدعی است سامان قدوس با این تیم قراردادی 4 ساله امضا کرده ولی باشگاه استرشوندس به این قرارداد پایبند نبوده و این هافبک را به آمیان فرانسه فروخته است. وکلای قدوس اخیرا به اسپانیا سفر کرده بودند تا با اوئسکا به توافق برسند. اگرچه مبلغ فسخ قرارداد قدوس 4 میلیون یورو اما خسارت به این مقدار نخواهد بود. احتمال می‌رود فیفا به خاطر این کارشکنی باشگاه‌های استرشوندس و آمیان را جریمه کند و قدوس نیز محروم شود.
سامان قدوس در مکاتبه با فیفا اعلام کرد که او با امضای قرارداد با باشگاه آمیان موافق نبوده و می‌خواسته به اوئسکا برود. حتی کارت بازی او از سوی فدراسیون سوئد برای حضور در اوئسکا صادر شد ولی باشگاه استرشوندس در نهایت با این انتقال مخالفت کرد و او را به آمیان منتقل کرد.
آخرین اخبار از نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی ایران
*هادی محمدی مدافع ذوب آهن که فصل گذشته از تراکتورسازی به این تیم بازگشت، امروز با حضور در این باشگاه قرارداد خود با ذوب آهن را به مدت دو فصل دیگر تمدید کرد.
*قرارداد ایوب والی، کاپیتان تیم فولاد به مدت یک فصل دیگر برای فصل نوزدهم تمدید شد. فولاد پیش از این نیز شهاب گردان، عباس بوعذار، آبشک، شنانی، قاسم‌نژاد و نامداری را برای فصل نوزدهم به خدمت گرفته بود و با هدایتیان و بیت سعید تمدید کرده بود.
*به گزارش سایت haberx، وحید امیری به نظر می‌رسد قصد جدایی از تیم ترابزون را دارد و به همین خاطر چند تیم ایرانی خواستار جذب این بازیکن ۳۱ ساله هستند. مصطفی دنیزلی سرمربی ترکیه‌ای که بعد از جدایی از قاسم‌پاشا هدایت تراکتورسازی را بر عهده گرفته است به مسئولان این باشگاه تاکید کرده که این بازیکن ایرانی را خریداری کنند.
مجیدی خواستار پست برای برادرش شد!
دستیار اسپانیایی فرهاد مجیدی در اولین اردوی تیم امید بعد از انتخاب سرمربی جدید حاضر نمی‌شود. فرهاد مجیدی قصد دارد از یک مربی اسپانیایی در کادرفنی تیم خود استفاده کند.این مربی اسپانیایی در اولین اردوی تیم امید که از دیروز آغاز شده غایب خواهد بود. همچنین مجیدی در جلسه‌ای که با مسئولان تیم داشته درخواست کرده فرزاد مجیدی برادرش به عنوان مشاور در کنار او حضور یابد. این در حالی است که دیروز محمد حبیبی مربی گلرهای تیم فوتبال نوجوانان به عنوان مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال امید انتخاب شد.
خطیبی سرمربی جدید ماشین‌سازی تبریز
سرمربی سابق تراکتورسازی هدایت تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز را بر عهده گرفت. اعضای هیئت مدیره باشگاه ماشین‌سازی به ریاست حمیدحسین‌زاده، عصر دیروز طی جلسه‌ای پس از انجام بررسی‌های لازم و توافق با گزینه مدنظر، رسول‌خطیبی را به‌عنوان سرمربی سبزقباهای فوتبال تبریز در فصل آتی انتخاب کردند.

نظر شما