شناسهٔ خبر: 33491559 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

لیگ ملت‌های والیبال؛ ژاپن 3-2 بلغارستان؛ شکست تلخ و خانگی بلغارستان در برابر نماینده آسیا

تیم ملی والیبال ژاپن موفق شد در دیداری نزدیک و دشوار، بلغارستان را در خانه حریف شکست دهد و برد سوم خود در مسابقات امسال لیگ ملت‌های والیبال را جشن بگیرد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - دو تیم بلغارستان و ژاپن در روز دوم از هفته سوم مسابقات لیگ ملت‌های والیبال 2019 در شهر وارنا (بلغارستان) به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت ژاپنی‌ها موفق شدند طی پنج ست بلغارستان را به سختی از پیش روی بردارند.

بلغارستان در حالی وارد میدان شد که از هفت بازی قبلی خود سه پیروزی و چهار شکست کسب کرده بود و در رده دهم جدول رده‌بندی لیگ ملت‌ها قرار داشت. بلغارها بازی قبلی خود برابر استرالیا را سه بر دو پیروزی شده بودند. ژاپن نیز در هفت بازی اخیر خود دو برد و پنج شکست در کارنامه ثبت کرده بود. ژاپن دیروز بازی خود برابر ایتالیا را سه بر یک واگذار کرده بود. ست نخست با نتیجه نزدیک 25-22 به نفع بلغارها به پایان رسید.

در ست دوم، میزبان عملکرد خوبی نداشت و این والیبالیست‌های سرزمین آفتاب تابان بودند که موفق شد حریف را با نتیجه 25-19 شکست دهند تا بازی در مجموع مساوی شود. در ست سوم بلغارستان با اتکا بر تشویق هواداران خودی موفق شد ژاپن را به راحتی و با نتیجه 25-16 شکست دهد تا در ست‌شماری پیش بیفتد. ژاپن اما خیال نداشت نتیجه را واگذار کند و در ست چهارم مجددا به بازی بازگشت و این ست را با نتیجه 25-19 از آن خود کرد تا همه‌چیز به ست سرنوشت‌ساز پنجم کشیده شود. در آغاز ست پنجم ژاپن عملکرد بهتری نشان داد و در حالی که تنها به یک امتیاز برای کسب پیروزی نیاز داشت، فرصت برابر کردن امتیازات را برای بلغارها مهیا کرد. اما ژاپنی‌ها با غلبه بر جو استادیوم پس از رد و بدل شدن چندین امتیاز موفق شدند ست پنجم را 21-19 به نفع خود تمام کنند تا بلغارستان را در شهر وارنا شکست داده باشند.

تیم ملی والیبال ژاپن با احتساب این پیروزی در رده یازدهم و یک پله بالاتر از بلغارستان قرار گرفت. برای ژاپنی‌ها یوجی نیشیدا با 26 و آکیهیرو یامائوچی با 11 امتیاز بیشترین سهم را در این پیروزی داشتند. برای تیم ملی والیبال بلغارستان نیز اسوتان سوکولوف و مارتین آتاناسوف به ترتیب، 12 و 9 امتیاز کسب کردند.

 

نظر شما