شناسهٔ خبر: 33491390 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبـــــار

صاحب‌خبر -


کشور ویلموتس اول است، ایران بیستم

همان طور که از قبل پیش‌بینی شده بود، با انتشار جدول رسمی جدید فیفا، فوتبال ایران با صعودی یک پله‌ای در رده بیستم دنیا قرار گرفت. این صعود محصول دو دیدار اخیر تیم ملی تحت هدایت سرمربی جدیدش مارک ویلموتس بلژیکی است که به برد 0-5 مقابل سوریه و تساوی 1-1 با کره جنوبی انجامید. ایران طبعاً باز حائز رتبه اول است و ژاپن و کره جنوبی در این سطح دوم و سوم‌اند. در میان تیم‌های جهان، بلژیک کشور ویلموتس بالاتر از تمامی بزرگان صاحب رده نخست است و حتی فرانسه فاتح جام جهانی زیر دستش (در رده دوم) قرار دارد.

دو بازیکن دورگه در نخستین فهرست فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی، سرمربی جدید تیم ملی امید فوتبال ایران 50 بازیکن را به اردوی جدید تمرینی این تیم که از امروز دایر می‌شود، فراخواند. این 50 نفر به دو گروه تقسیم شده‌اند که گروه اول روز شنبه و دسته دوم روز سه‌شنبه تست خواهند داد تا بهترین‌ها از میان‌شان سرند شوند. در میان دعوت شده‌ها دو بازیکن دورگه هم مشاهده می‌شوند که یکی آرش مجللی است که در تیم کرولی تاون انگلیس توپ می‌زند و دیگری نیما بحری است که عضو کاسکاول برزیل است. خبر دیگر مرتبط با تیم ملی امید این است که فرهاد مجیدی دو دستیار زلاتکو کرانچار، سرمربی سابق امیدها را که رضا شاهرودی پرسپولیسی و سهراب بختیاری‌زاده استقلالی بودند، جواب کرده است و می‌خواهد با دستیاران مورد نظر خودش کار کند.

همام استقلالی ماند، جدا شده‌های سرخ شاید بیایند

طارق همام، هافبک عراقی استقلال که مدتی با این تیم دچار مشکل شده و توسط فرهاد مجیدی کنار گذاشته شده بود، با حل مشکلاتش برای یک فصل دیگر در جمع آبی‌‌پوشان ماندنی شد و بخشی از مطالبات فصل گذشته‌اش را هم گرفت. دیروز همچنین گفته شد سیاوش یزدانی، مدافع فصل گذشته سپاهان نیز با استقلال به توافق رسیده و اگر پیشنهاد اروپایی‌ای را که در انتظار آن است دریافت نکند، اواسط این هفته رسماً با استقلال قرارداد خواهد بست. ضمن اینکه مسئولان استقلال اخبار مربوط به جذب یک بازیکن اسپانیایی‌ به نام لوزانو را تکذیب کردند و گفتند استراماچونی، فهرستی را به مدیران نداده تا نام لوزانو در آن باشد. از سوی دیگر، پارس جنوبی که به تازگی فراز کمالوند را جانشین مهدی تارتار کرده، محمد ابراهیمی مهاجم فصل گذشته سپاهان را به خدمت گرفت و مرتضی اسدی هم، به عنوان دستیار کمالوند در پارس جنوبی معرفی شد. عبدالله ویسی، سرمربی شاهین بوشهر هم دیروز قراردادش با این تیم را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد. فرشاد احمدزاده، هافبک پیشین پرسپولیس هم که یک فصل ناموفق را در تیم اشلاسک وریتسواف لهستان سپری کرد، خواهان بازگشت به جمع سرخ‌های تهرانی و احتمال عقد قراردادی تازه بین دو طرف زیاد است. وحید امیری هم که جدایی‌اش از ترابزون اسپور ترکیه قطعی شده، خواهان حضور مجدد در پرسپولیس است ولی  استقلال، سپاهان و تراکتورسازی نیز او را می‌خواهند. در مورد مهدی طارمی هم خبر رسیده او و پرسپولیس با هم به توافقاتی رسیده‌اند و احتمال بازگشت او نیز به جمع قرمزها وجود دارد. علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس طبق یک بند موجود در قراردادش، می‌تواند با پرداخت 500 هزار دلار از قید عضویت در پرسپولیس رها و عضو تیم دیگری شود.

مدال برنز عابدینی در شمشیربازی قهرمانی آسیا

دیروز رقابت شمشیربازی قهرمانی آسیا در ژاپن ادامه یافت و مجتبی عابدینی در مرحله نیمه نهایی اسلحه سابر مردان برابر وانگ شی از چین با نتیجه ۱۵- ۱۰ شکست خورد و از صعود به فینال بازماند. او پس از این باخت توانست مدال برنز مشترک را به دست آورد. در سابر بانوان نیز نمایندگان ایران در مرحله یک شانزدهم شکست خوردند و در فلوره مردان هم هادی رضوی نیا در همان گام نخست شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

ساکت سرپرست تیم ملی شد،علوی سخنگوی فدراسیون

طی دو انتصاب جداگانه و براساس احکامی از سوی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، محمدرضا ساکت به‌عنوان سرپرست تیم ملی و امیر مهدی علوی به‌عنوان سخنگوی فدراسیون منصوب شدند. ساکت پیش تر هم سابقه فعالیت در این سمت را داشت.

50 هزار رئالی در معارفه آزار

ادن آزار، ستاره بلژیکی جدید رئال مادرید، در مراسم معارفه اش گفت: « با وجود جدایی از چلسی و پیوستن به رئال، هنوز خودم را یک کهکشانی نمی‌دانم اما امیدوارم روزی شایسته این عنوان شوم.» گفتنی است 50 هزار هوادار رئال برای مراسم فوق در برنابئو جمع شده بودند و این سومین آمار بالای استقبال از یک بازیکن جدید در تاریخ حیات رئال به حساب می‌آید. در سال 2009 در مراسم معارفه کریس رونالدو، 80 هزار نفر در برنابئو گرد هم آمدند و همان سال 55 هزار نفر هم به کاکا خوشامد گفتند.

نظر شما