شناسهٔ خبر: 33485025 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مروري بر آخرين اخبار و شايعات دنياي فوتبال؛

کوادرادو کليد انتقال ايکاردي به يوونتوس/ تمايل پوگبا به جدايي از منچستريونايتد و پيوستن به رئال مادريد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- آخرين اخبار دنياي فوتبال را با هم مرور مي کنيم.
به گزارش آريا، فرانچسکو توتي، اسطوره آ اس رم تصميمش را گرفته و از اين تيم جدا مي‌شود. به نقل از جانلوکا دي مارتزيو، اسطوره در راه جدايي است. توتي تصميمش را براي جدايي از سمتش در جمع مديران رم گرفته و قرار است روز دوشنبه در کنفرانسي مطبوعاتي به بيان دلايل اين تصميم بپردازد. پالوتا طي روزهاي اخير تلاش کرده توتي را از اين تصميم منصرف کند ولي ظاهرا کاپيتان رفتني است. توتي در جلسه مهم اخيري که بين مديران و مالکان باشگاه با پائولو فونسکا، سرمربي جديد تيم در لندن برگزار شد، شرکت نکرده بود. پيشتر گمانه‌زني‌هايي مبني بر احتمال ارتقاي پست توتي در رم به مديريت فني شنيده مي‌شد که با اين حساب چنين چيزي منتفي است.

- ژان ميشل آئولاس رئيس باشگاه المپيک ليون، اذعان داشت، زماني که زين الدين زيدان شخصا با فرلاند مندي تماس برقرار کرد، اين بازيکن نتوانست در مقابل پيشنهاد رئال مادريد مقاومت کند. به گزارش Marca، مندي در حال حاضر و  پس از رودريگو گوئس، ادر ميليتائو، لوکا يوويچ و ادن هازارد، جديد ترين خريد رئال مادريد محسوب مي شود. با اين حال، به نظر مي رسد تابستان شلوغ لوس بلانکوس ادامه دار باشد. آئولاس اما، در گفت و گويي با Radio Marca، در مورد مدافع چپ جديد کهکشاني ها صحبت کرد. او عنوان کرد: (فرلاند) مندي دو سال پيش از له هاوره به المپيک ليون پيوست. او زماني که تنها 22 سال داشت، به تيم ملي فرانسه رسيد. فرلاند پيشرفت سريعي داشته و با سرعت زيادي پله هاي ترقي را طي کرده است.  
آئولاس مي گويد برخلاف نياز باشگاه فرانسوي به خدمات فرلاند مندي و همچنين توانايي هاي اين بازيکن، دستيابي به توافق براي انتقال او به رئال مادريد، آسان بوده است. او عنوان کرد: فلورنتينو پرز و من، رابطه بسيار خوبي با همديگر داريم و اين موضوع هميشه بر مذاکرات ما، تاثيرگذار است.  
با اين حال، رابطه خوب آئولاس با پرز تنها عامل کليدي در انتقال مندي به رئال مادريد نبوده است، چرا که زين الدين زيدان سرمربي فرانسوي کهکشاني ها، شخصا با مدافع چپ ليون تماس گرفته است، تا او را براي انتقال به پايتخت اسپانيا، قانع کند. آئولاس اظهار داشت: مندي درخواست زيدان بود. وقتي زيدان با مندي تماس گرفت، او نتوانست مقاومت کند. آيا مندي مي تواند جاي مارسلو را در ترکيب اصلي رئال مادريد بگيرد؟ اين به تصميم زيدان بستگي دارد.  
ظاهرا باشگاه فرانسوي براي جذب جانشين فرلاند مندي درنگ نکرده است. آئولاس در اين باره گفت: با بازيکن ديگري قرارداد امضا کرديم. هريتير ده يونس از آيندهون. او کارارکتري مشابه با مندي دارد و گزينه اي براي آينده محسوب مي شود. او بلژيکي است و 17 سال دارد.

- نامزد لوکاس توريرا، اهل شهر جنواست و به مانند همسرش، از زندگي در لندن راضي نيست. گاتزتا دلو اسپورت گزارش مي دهد، ميلان همچنان اصرار به خريد لوکاس توريرا دارد. اين زوج از زندگي در لندن راضي نيستند و حتي خود اين بازيکن در آخرين مصاحبه خود با ال پايس، از «بهتر بودن زندگي در ايتاليا» گفته بود. با اين حال همه چيز به اين سادگي نخواهد بود زيرا آرسنال قصد ندارد پس از يک سال، ستاره ارزشمند خود را از دست دهد. ميلان نهايت تلاش خود را براي جذب اين هافبک اروگوئه‌اي انجام خواهد داد مخصوصا که رابطه بسيار خوب توريرا با مارکو جامپائولو، سرمربي جديد ميلان، مي‌تواند همه چيز را تسريع بخشد. بايد ديد اين فشار خانواده توريرا، باعث جدايي خواهد شد يا توپچي ها در نهايت موفق به حفظ او خواهند شد.

- اينتر قصد ندارد مائورو ايکاردي را به يوونتوس بفروشد اما يوونتوس با پيشنهاد يکي از بازيکنان کليدي خود به نراتزوري، مي‌تواند شانس بالاتري در اين انتقال داشته باشد. با وجود عدم علاقه آنتونيو کونته به حفظ مائورو ايکاردي، اينتر نمي‌خواهد به آساني با يوونتوس بر سر انتقال مهاجم 26 ساله آرژانتيني خود معامله کند. به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، يوونتوس تنها تيمي است که واقعا به جذب ايکاردي علاقه‌مند است و در واقع به نظر مي‌رسد که بيانکونري تنها مقصد پيش روي اين مهاجم آرژانتيني است. با اين حال اينتر دوست ندارد ايکاردي را به يوونتوس بفروشد و در صورتي که فروش او ممکن نبود، ايکاردي با توجه به کيفيت فني بالايي که دارد، مي‌تواند در نراتزوري بماند. اينتر مي‌خواهد در قبال معامله با يوونتوس، در موضع قدرت باشد و جوزپه ماروتا براي فروش ايکاردي به يوونتوس، يا پائولو ديبالا را طلب خواهد کرد و يا حداقل خواستار رقم 70 ميليون يورو از بيانکونري خواهد شد. با اين حال يک گزينه سوم نيز وجود دارد. يوونتوس مي‌تواند خوان کوادرادو، وينگر 31 ساله کلمبيايي خود به همراه پول را به اينتر پيشنهاد کند. کوادرادو بازيکني چند پسته است و يکي از بازيکنان مورد علاقه آنتونيو کونته به شمار مي‌رود. در صورتي که يوونتوس چنين پيشنهادي ارائه کند، درهاي مذاکره با اينتر بسته نخواهد بود زيرا اينتر علاوه بر جذب يک بازيکن چند پسته و باتجربه، مي‌تواند مقادير پول نقد زيادي را نيز کسب کند.
از سوي ديگر لا رپوبليکا در گزارشي عجيب مدعي شده که مائورو ايکاردي در صورتي که اينتر به او اجازه خروج ندهد، از طريق هيئت داوري کميته المپيک ايتاليا براي فسخ قراردادش با اينتر اقدام خواهد کرد و در صورتي که اين شورا، سو رفتار باشگاه اينتر در قبال ايکاردي را تشخيص دهد، وي قادر خواهد بود پس از فسخ قراردادش به صورت آزاد به تيم دلخواهش منتقل شود.

- پل پوگبا، هافبک منچستريونايتد مي‌خواهد راهي رئال مادريد شود. به گزارش مارکا، پوگبا اصرار دارد که خواهان جدايي از منچستريونايتد و پيوستن به رئال مادريد است. مينو رايولا هم اين را مي‌داند. زيدان به دلايل زيادي خواهان جذب پوگبا شده و فلورنتينو پرز هم مي‌خواهد خواسته او را اجابت کند اما مي‌داند که مالکان منچستريونايتد چنين نظري ندارند. آنها به رايولا اعلام کرده‌اند که تحت هيچ شرايطي بر سر فروش پوگبا مذاکره نمي‌کنند. با اين حال پوگبا همچنان به جدايي اصرار دارد و مي‌خواهد هر طور شده راهي رئال مادريد شود. کهکشاني‌ها خيلي خوب مي‌دانند که عملي کردن پروژه جذب پوگبا بسيار دشوار است و به همين خاطر هم گزينه‌هاي آلترناتيو را هم در نظر گرفته‌اند. با اين حال اصرار زيدان و پوگبا باعث شده تا آنها چاره‌اي جز تلاش جدي براي خريد اين هافبک فرانسوي نداشته باشند. عدم صعود منچستريونايتد به ليگ قهرمانان اروپا پوگبا را در تصميمش براي جدايي استوار کرد. اما خانواده گليزرها به مينو رايولا اعلام کرده‌اند به هيچ عنوان به فروش پوگبا رضايت نخواهند داد. به گفته مارکا در اين بين، پاري سن ژرمن هم وضعيت پوگبا در منچستريونايتد را زير نظر دارد تا اگر درها به روي خروج احتمالي اين ستاره 26 ساله باز شد، براي خريدش تلاش کند. بازيکني که هنوز دو سال ديگر با شياطين سرخ قرارداد دارد.

- مذاکرات منچستريونايتد با کريستال پالاس براي انتقال آرون ون بيساکا به اولدترافورد وارد فاز جديدي شده است. به گزارش گاردين، پيشنهاد اوليه منچستريونايتد براي ون بيساکا که حدود 40 ميليون پوند ارزش داشت، در ابتداي ماه ميلادي جاري از سوي کريستال پالاس رد شد اما علاقه يونايتد نسبت به اين بازيکن سرد نشده است. اين مدافع راست 21 ساله تا سال 2022 با عقاب‌ها قرارداد دارد ولي آن‌ها تمايلي به فروش او ندارند. با اين حال ون بيساکا فکر مي‌کند شايد ديگر چنين فرصتي در زندگي حرفه‌اي خود به دست نياورد و به همين خاطر به مسئولان باشگاهش از ميل خود به جدايي گفته‌ است. پيشنهاد ابتدايي يونايتد شامل پاداش‌ها و پرداخت‌هاي اضافي بود اما پالاس تنها در صورتي با پيشنهاد دريافتي موافقت خواهد کرد که به طور تضميني درآمدي نزديک به 50 ميليون پوند کسب کند. احتمال دارد کريستال پالاس در جريان مذاکرات همچنين به فکر حذف بندي که در سال 2015 در قرارداد زاها قرار گرفت باشد؛ بندي که به موجب آن درصدي از درآمد حاصل از فروش اين وينگر ساحل عاجي به منچستريونايتد خواهد رسيد.
ون بيساکا که کارش را به عنوان يک وينگر در آکادمي کريستال پالاس آغاز کرد، فصل گذشته طي 39 بازي براي اين تيم در سمت راست خط دفاع خوش درخشيد. يونايتد اميدوار است پس از جدايي آنتونيو والنسيا، ون بيساکا را در جريان پروژه بازسازي خود در اختيار اوله گونار سولسشر قرار بدهد. از آن سو پالاس هم از همين حالا براي جانشين احتمالي ون بيساکا دست به کار شده است. آن‌ها در تماس با آتالانتا، جوياي وضعيت تيموتي کاستانه، مدافع راست بلژيکي اين تيم شده‌اند.

- آتالانتا که با قرار گيري در رده سوم سري آ، جواز حضور در ليگ قهرمانان فصل 20-2019 را به دست آورد، به دنبال تقويت خود است تا بتواند به روند خوب نتايجش، تداوم ببخشد. به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، آتالانتا جذب لوئيس موريل، مهاجم 28 ساله کلمبيايي سويا را هدف قرار داده و براي خط هافبک نيز براي خريد روسلان مالينوفسکي، هافبک 21 ساله اوکرايني خنک بلژيک اقدام کرده است. فيورنتينا قصد ندارد قرارداد لوئيس موريل را دائمي کند و حالا آتالانتا براي خريد او به سراغ سويا رفته است. سويا براي اين انتقال، 15 ميليون يورو مي‌خواهد و آتالانتا از بابت جذب او مشکلي نخواهد داشت. در مورد مالينوفسکي، خنک براي فروش ستاره جوانش 20 ميليون يورو مي‌خواهد و آتالانتا در حال مذاکره است. آتالانتا همچنين قصد دارد قرارداد ماريو پاشاليچ، هافبک 24 ساله کروات چلسي را دائمي کند و در همين راستا آن‌ها پيشنهادي حدود 7-8 ميليون يورو به چلسي ارائه خواهند داد.

نظر شما