شناسهٔ خبر: 33477504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز اسکان مسافران فرهنگی از 28 خرداد با تجهیز 21 مدرسه در آستارا

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا از آغاز اسکان مسافران فرهنگی این شهرستان از 28 خرداد ماه جاری با تجهیز 21 مدرسه خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید سجاد موسوی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به تعداد 53 عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان این شهرستان واقع در آموزشگاه استثنایی عدالت اظهار کرد: اسکان گردشگران تعطیلات تابستان به‌ویژه فرهنگیان از 28 خرداد آغاز و تا 15 شهریور ماه سال جاری تداوم دارد.

وی با بیان اینکه امسال در طول تعطیلات تابستان 184 کلاس درس در قالب 21 مدرسه دولتی و غیردولتی جهت اسکان فرهنگیان پیش‌بینی‌شده که 18 مدرسه دولتی و سه مدرسه غیردولتی است گفت: علاوه‌بر مدارس فوق، خانه معلم نیز با پنج اتاق و 22 تخت آماده پذیرایی از گردشگران فرهنگی است.

مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان آستارا تعداد کلاس‌های ویژه، الف و ب را به‌تربیت هشت، 81 و 95 کلاس درس دانست و افزود: کلاس‌های مذکور به امکانات رفاهی نظیر: فرش، موکت، یخچال، تلویزیون، تشک، پتو، گاز سه‌شعله و سیستم گرمایشی مجهز هستند.

موسوی از توزیع 20 هزار عدد بروشور راهنمای گردشگری و اقامتی در سطح شهرستان آستارا خبر داد و افزود: بروشورهای مذکور به‌منظور رفاه حال مسافران در راستای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری و مدارس فعال طرح اسکان، بین گردشگران و مسافران توزیع می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا به نوبت‌دهی اینترنتی اسکان فرهنگیان از طریق سامانه www.eskan.medu.ir اشاره کرد و گفت: ظهیرنیا، پروین اعتصامی، فارابی، علی‌انصاری، توحید، قدس و خاتم‌الانبیا با 66 کلاس مجهز برای پذیرش اینترنتی گردشگران فرهنگی پیش‌بینی شده‌اند.

به گزارش فارس، در تابستان سال 96 بالغ‌بر 45 هزار و 241 گردشگر فرهنگی در قالب 10 هزار و 466 خانوار در مدارس شهرستان آستارا سامان‌دهی شده بودند که ستاد اسکان فرهنگیان این شهرستان نیز به‌لحاظ میزان پذیرش و سامان‌دهی مسافران فرهنگی در سطح استان گیلان در رتبه نخست قرار گرفته بود.

انتهای پیام/3389

نظر شما