شناسهٔ خبر: 33467798 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

بازگشت هیجان به کشتی با جدال مدعیان ۵ وزن المپیکی

صاحب‌خبر -
 

تهران- ایرنا- کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد قرار است تکلیف نفرات اصلی ۵ وزن المپیکی و مهم را با برگزاری مسابقات انتخابی در روز هفتم تیر مشخص کند و به نظر می‌رسد که شرایط ۵ وزن دیگر برای حضور در پیکارهای جهانی به نوعی مشخص شده است.

رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ در شهر نور سلطان قزاقستان که سهمیه المپیکی در آن توزیع خواهد شد روز هفتم تیر برگزار خواهد شد.رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک روزهای ۲۳ تا ۳۱ شهریورماه در شهر نور سلطان کشور قزاقستان برگزار می‌شود.

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص مسابقات انتخابی اعلام کرده است که کسب مقام اول توسط هر کدام از کشتی‌گیران در این مسابقات به منزله انتخاب نهایی آنها جهت حضور در مسابقات جهانی نیست و با توجه به شرایط تمرینی و انضباطی در اردو و تورنمنت‌های پیش رو اسامی نفرات نهایی در ۱۶ شهریورماه اعلام خواهد شد.

بر همین اساس مسابقات انتخابی در ۵ وزن المپیکی ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار خواهد شد و به نظر می‌رسد که کادر فنی برای انتخاب نفرات اصلی ۵ وزن دیگر یعنی ۵۷، ۶۱، ۷۰، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم با توجه به برگزاری اردوهای تیم ملی و همچنین حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی به نتیجه قطعی دست یافته است.

محمدی: اهل شعار دادن نیستم و حرفه‌ای حرف زده ام

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: یک مربی حرفه‌ای به خوبی می‌داند برای نتیجه‌گیری نیاز به زمان دارد من هم حرفه‌ای حرف زدم چون اهل شعار دادن نیستم.

غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ درباره انتقاداتی که به برگزاری انتخابی تیم ملی می‌شود، گفت: به انتخابی تیم ملی اعتقاد کامل دارم اما باید شرایط فراهم باشد و زمان کافی هم در اختیار داشته باشیم و اینکه موجودیت فنی در اوزان دهگانه اجازه برگزاری یک رقابت جذاب را بدهد. در این فرصت هم می‌خواهیم جوان‌گرایی کنیم، هم رنکینگ بگیریم و هم انتخابی برگزار کنیم که امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: تمام این‌ها نیاز به زمان دارد از طرفی در کنار این، مسابقات مسابقات داخلی زیادی را داشته‌ایم از جمله قهرمانی کشور، جام تختی و … که در چند وزن تمام سرمایه‌های کشتی حضور داشتند. در جام‌جهانی هم تلفیقی از امیدها و بزرگسالان را اعزام کردیم. مسابقات آسیایی امیدها و بزرگسالان و جام ساساری را هم داشتیم که به شناخت بیشتر و بهتر نفرات کمک کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد:‌ در برخی اوزان که چند مدعی رقابت نزدیکتری داشتند تصمیم به برگزاری انتخابی گرفتیم که به نظرم زمان مناسبی هم دارد. در سنوات گذشته هم انتخابی تیم ملی هم حدودا در همین زمان برگزار می شد که بعد از آن حدود ۸۰ روز برای آماده‌سازی نفرات در اختیار داریم. در برخی اوزان کشتی‌گیران آنقدر خوب ظاهر شدند که نمی‌توانستیم از آنها چشم‌پوشی کنیم. همین رقابت باعث افزایش شانس کسب خوشرنگ‌ترین مدال می‌شود که خوشبختانه در میان‌وزن به بالا شرایط بهتری داریم و در سایر اوزان هم باید تلاش کنیم به شرایط مطلوب نزدیک شویم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره انتقاداتی که به عدم اعزام کشتی‌گیران به رویدادهای دارای رنکینگ اتحادیه جهانی می‌شود،‌گفت: در برخی اوزان مانند ۸۶ ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم برای ما فرقی نمی‌کند کدام کشتی‌گیر نماینده ایران باشد و در کجای جدول حضور داشته باشد. در ۳، ۴ وزن هم با توجه به نتایجی که در مسابقات جهانی به عنوان اصلی‌ترین رویداد رنکینگ‌دار گرفته بودیم اصلاً نمی‌توانستیم جزء ۴ نفر برتر باشیم. پس چه اصراری وجود دارد کشتی‌گیران‌مان را بی‌دلیل خسته کنیم چرا که امتیازات اصلی را در مسابقات جهانی از دست داده بودیم.

محمدی در خصوص اینکه گفته می‌شود شاید برخی‌ نخواهند در انتخابی تیم ملی شرکت کنند، گفت: به هیچ عنوان، البته برخی مواقع شاید اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد اما خوشبختانه تمام بچه‌ها خوب تمرین کرده‌اند و همه می‌دانند باید شرکت کنند.

البته تصمیم نهایی با کادر فنی است چون ما باید پاسخگو باشیم. حضور در اردوی تیم ملی قبل از انتخابی را هم اختیاری کردیم تا هر کشتی‌گیری تمایل دارد شرکت کند. شرایط برگزاری در اوزان مختلف را هم نزدیک مسابقه اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص انتقاداتی که به صحبت‌های او درباره آینده‌نگری کادر فنی و حواله دادن نتیجه‌گیری به المپیک ۲۰۲۴ می‌شود، گفت: یک مربی حرفه‌ای اگر به کارش آگاه باشد، آینده را می‌بیند من هم حرفه‌ای حرف زدم چون برای نتیجه‌گیری نیازمند زمان هستیم. نه اینکه در این فاصله کوتاه شعار بدهیم. باید دید چه چیزی را تحویل گرفتیم و چه چیزی می‌خواهیم. محمدی خاطرنشان کرد: کارمان در مسابقات جهانی به خصوص برای کسب سهمیه در برخی اوزان بسیار سخت است اما تلاش می‌کنیم اتفاقی که در مسابقات آسیایی رخ داد و بسیار خوب بود را ادامه دهیم. امیدوارم اتفاقات خوبی برای کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات جهانی رخ دهد و نتیجه خوبی هم در کشتی آزاد و هم در فرنگی کسب کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما