شناسهٔ خبر: 33466582 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

علمای مسلمان لبنان: حمله به دو نفتکش در دریای عمان اقدامی صهیونیستی است

بیروت- ایرنا- جمعیت علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه ای حمله به دو نفتکش در دریای عمان همزمان با سفر نخست وزیر ژاپن به ایران را از سوی نهاد اطلاعاتی صهیونیستی با هدف شعله ور کردن جنگ علیه ایران عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، جمعیت علمای مسلمان امروز جمعه در پایان نشست هفتگی خود با صدور بیانه‌ای اعلام کرد: اتهام زنی «دونالد ترامپ» و وزیر خارجه امریکا علیه ایران به مثابه حبابی است که زود از بین می‌رود، زیرا آمریکا آمادگی ورود به جنگی را که نمی‌داند چگونه از آن خارج شود، ندارد.

در این بیانیه، همچنین اقدامات دشمن صهیونیستی از جمله بازداشت چند روزه دو شهروند لبنانی در مزارع شبعا و تعرض به مناطق مرزی مورد اختلاف و دیوار کشی را اقداماتی خصمانه برشمرده شده که دولت لبنان باید نسبت به آن به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت و در چارچوب سیاست مقابله به مثل عمل کند.

جمعیت علمای مسلمان لبنان در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به سفر «دیوید ساترفیلد» معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان اعلام کرد، وی میانجی کشمکش مرزهای دریایی و خشکی بین لبنان و رژیم صهیونیستی نیست و نشانه‌های منفی سفر اخیر او به لبنان به خوبی این موضع را ثابت می‌کند؛ دولت لبنان باید با استفاده از راه‌های دیگر به فکر احقاق حقوق خود باشد یا اینکه به مقاومت اختیار دهد اقداماتی را انجام دهد که موجب تحمیل راه حل‌هایی بر دشمن صهیونیستی شود و به این ترتیب حقوق ثابت لبنان بدون توجه به ادعاهای باطل صهیونیستی احقاق شود.

دو فروند کشتی نفت کش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند. اولین شناور ساعت ۸ و۵۰ دقیقه صبح دیروز در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفتکش دوم در فاصله ۲۸ مایلی این بندر دچار حریق شد. یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان راهی سنگاپور بود.

این دومین حمله به نفت کش‌های خلیج فارس در ماه‌های اخیر است. دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

خاورم **۱۱۱۰ **۱۶۲۵

نظر شما