شناسهٔ خبر: 33455844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تقویم برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری گیلان تدوین شود

سالاری با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌‌های فرهنگی و هنری بهانه‌ای برای نشاط و سرگرمی مردم گیلان است، گفت: با توجه به ضرورت این موضوع، تقویم برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری استان باید تدوین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، مصطفی سالاری، عصر امروز (پنج‌شنبه 23 خرداد) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شده است، گفت:‌ طرح‌های اشتغالزایی جوانان باید با هماهنگی دستگاه‌ مسئول اشتغالزایی انجام شود و کارهای جزیزه‌ای در این خصوص درست نیست.

 

استاندار گیلان با اشاره به برنامه اداره کل ورزش و جوانان در مورد مسابقات استانی ورزشی، اظهار کرد: در برگزاری مسابقات ورزشی نباید سخت‌گیری انجام شود بلکه باید طرح را به ساده‌ترین شکل ممکن برگزار کرد که امکان‌پذیر است.

 

وی به استقبال گسترده مردم در جشنواره‌های فرهنگی و هنری اشاره و خاطرنشان کرد: حضور بیش از پنج هزار نفر از مردم بومی و غیربومی در جشنواره‌هایی مانند گلاب‌گیری، جشنواره ابریشم و جشنواره برنج فرصت مناسب برای ایجاد فضای نشاط و شادی در مردم است.

 

سالاری با بیان اینکه ‌برپایی بازارهای محلی یک روزه، احیای سنت‌های بومی و محلی نشان می‌دهد که جشنواره‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها، در همه ابعاد مثبت و تاثیرگذار است، گفت:‌ تقویم برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری گیلان باید تدوین شود.

 

استاندار گیلان، با اشاره به موضوع ضرورت پویایی و نشاط فضای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان، اظهار کرد: مبنای ما در زمینه رویدادهای عمومی قانون است و هر گروهی که قصد فعالیت دارد از قانون پیروی کند و تعامل با این گروه‌ها هم باید با رعایت اصل برابری در برابر قانون صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: به تبع قانون اساسی، قوانین عادی و آیین‌نامه‌های دولتی مشخص کرده که اگر در جایی مراسمی برگزار شود معیارهای تشخیص توسط مراجع رسمی کشور چه مواردی است.

 

سالاری با اشاره به اینکه ملاک عمل شورای تامین استان در تمام جلسات، برنامه‌ها و سخنرانی‌ها، قانون است، تاکید کرد: اما این‌که عده‌ای با فریاد کشیدن و هیاهو مدعی باشند تشخیص‌شان بالاتر از حاکمیت است کار درستی نیست.

 

استاندار گیلان با بیان این‌که هیچ فرد و گروهی فراتر از قانون نیست و نباید فراتر از انصاف، تقوا، حقوق شهروندی و اخلاق حرکت کرد، اظهار کرد: واژه برابری در قانون برگرفته از شرع مقدس اسلام است و این یعنی در فرصت انجام فعالیت‌ها و دسترسی به امکانات، همه آحاد جامعه برابر هستند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر فردی که خلاف قانون صحبت یا عمل کند، باید به موجب جرم خود در برابر قانون پاسخگو باشد، افزود: نگاه برابر باید در جامعه حاکم باشد و بنا به مقررات جمهوری اسلامی ایران برگزاری تجمعات در محیط‌های سربسته و دارای حصار بدون اخذ مجوز ممنوعیتی ندارد و اگر در این نوع مراسم و تجمعات فردی در گفتار یا عمل برخلاف قوانین و مقررات کشور عمل کرد باید بدون در نظر گرفتن طیف سیاسی یا اجتماعی آن بر اساس موازین قانونی به جرم آن رسیدگی شود.

 

سالاری تصریح کرد: اما وقتی فردی مجوزهای لازم و تایید مراجع رسمی مرتبط را دارد دیگر نمی‌توانیم حقوق دیگران و قانون اساسی را نقض کنیم و اصل را بر تشخیص خود بگذاریم، این شیوه قضاوت و تشخیص فردی، هرج و مرج در جامعه را به دنبال دارد که به هیچ‌وجه اجازه بروز تنش در فضای سیاسی استان را نمی‌دهیم.

 

استاندار گیلان، اذعان کرد: با کسانی که با اعمال خلاف قانون قصد نا آرام کردن فضای سیاسی استان را دارند، طبق قانون رفتار می‌کنیم.

 

نظر شما