شناسهٔ خبر: 33442269 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبـــار

صاحب‌خبر -

برخورد با خودروهای منتظر در بزرگراه ها

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد با خودروهایی که از دقایقی قبل از پایان زمان طرح ترافیک و زوج و فرد در ورودی محدوده‌ها توقف کرده و سبب اخلال در ترافیک می‌شوند، خبرداد.
سردار محمدرضا مهماندار دراین‌باره به ایسنا گفت: مشاهده شده که خودروهایی در دقایق منتهی به پایان ساعت اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در ورودی‌های این محدوده و قبل از دوربین‌ها توقف می‌کنند که این موضوع سبب اخلال در ترافیک می‌شود.
وی با بیان اینکه با این خودروها که به صورت ردیفی و دوبل در بزرگراه‌ها توقف کرده و باعث ایجاد ترافیک و انسداد راه می‌شوند برخورد خواهد شد، گفت: حضور خودروها پیش از پایان طرح زوج و فرد یا طرح ترافیک در مبادی ورودی محدوده طرح باعث می‌شود حاشیه راه‌ها به خصوص بزرگراه‌ها نظم در تردد را از دست داده و این مسأله موجب مزاحمت برای دیگر خودروهایی که مجوز ورود به طرح به خصوص خودروهای امدادی و... دارند، می‌شود.
وی تأکید کرد: پلیس با هر مسأله‌ای که برای شهروندان ایجاد مشکل و مزاحمت کند برخورد جدی خواهد داشت.

آغاز پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق‌ فروردین‌ماه مستمری‌بگیران

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، از آغاز پرداخت مابه‌التفاوت افزایش مستمری‌ فروردین ماه سال‌جاری به همراه مستمری خرداد ماه خبر داد.به گزارش ایسنا، محمد حسن زدا گفت: مستمری خرداد ماه و معوقه فروردین جداگانه و در یک روز به حساب مستمری بگیران واریز می‌شود.وی افزود: ترتیب واریز براساس ترتیب پرداخت مستمری‌هاست و این پرداختی‌ها از ۲۰ خرداد آغاز شده و تا پایان همین ماه به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: برای نخستین بار تمام معوقات بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان تا پایان خرداد تسویه می‌شود.

خبر خوش فرمانده یگان محیط زیست درباره محیط‌بان همدانی محکوم به اعدام

فرمانده یگان محیط زیست کشور با اشاره به پیگیری‌های پرونده «سعید مومیوند» محیط‌بان محکوم به اعدام استان همدان و نقض این حکم، از تبدیل قرار بازداشت این محیط‌بان به قرار وثیقه خبر داد.
سرهنگ جمشید محبت‌خانی دیروز همزمان با هفته محیط زیست با حضور در ایسنا با بیان این‌که تا زمانی که من در یگان محیط زیست هستم اجازه نمی‌دهم که حقوق محیط‌بانان تضییع شود، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده سعید مومیوند -محیط‌بان استان همدان- که در سال ۹۷ محکوم به اعدام شد، گفت: اتفاق مربوط به این محیط‌بان در سال ۹۵ رخ داده بود اما من در سال ۹۶ بعد از قرار گرفتن در جایگاه فرماندهی یگان محیط زیست این موضوع را بررسی کردم.
وی ادامه داد: بعد از بررسی‌های متعدد و بازدید از صحنه حادثه، متوجه شدم که صورتجلسه مربوط به این حادثه به‌درستی و با دقت تنظیم نشده است و بر اثر همین اشتباه، محیط‌بان هم محکوم به اعدام شده بود.
فرمانده یگان محیط زیست کشور با اشاره به ورود مستقیم خود برای پیگیری پرونده محیط‌بان مومیوند، گفت: در سفرهایی که به استان همدان در این باره داشتم، علاوه بر بازدید از صحنه وقوع حادثه، بارها با قاضی پرونده صحبت کردم و در نتیجه پیگیری‌های مکرر خوشبختانه حکم اعدام محیط‌بان مومیوند شکسته و نقض شده است و محیط‌بان مومیوند می‌تواند با سپردن قرار وثیقه به ارزش پنج میلیارد تومان آزاد شود.
محبت‌خانی در پایان ضمن تشکر از مسئولان دستگاه قضا که امکان بررسی مجدد این پرونده را فراهم کردند، گفت: خوشبختانه این پیگیری‌ها به نتیجه نشست به نحوی که مسئول دفتر حقوقی استان همدان چند روز پیش با یگان محیط زیست تماس گرفت و خبر داد که حکم محیط‌بان مومیوند شکسته و قرار بازداشت به قرار وثیقه تبدیل شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما