شناسهٔ خبر: 33439841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

70 درصد بدهی بیمه سلامت به بیمارستان‌های دانشگاهی پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان از پرداخت 70 درصد بدهی به بیمارستان‌های دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمد حسینی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در سال 1397 به پرداخت‌هایمان نظم دادیم و متناسب با منابعی که از سطوح بالادستی توانستیم جذب کنیم برای استان تخصیص دادیم بیمارستان‌های دولتی وابسته با دانشگاه علوم پزشکی تا پایان آذر 1397 تسویه کامل کردیم و 80 درصد مطالبات تا دی ماه 1397 به آنها پرداخت شده است.

وی از پرداخت یک میلیارد و 100 میلیون تومان مطالبات پزشکان و پاراکلینیک‌ها خبر داد و تصریح کرد: بیمه سلامت ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت کرده است، همچنین یک میلیارد تومان مطالبه بیمارستان‌های خصوصی و 13 میلیارد و 500 میلیون تومان مطالبه بیمارستان‌های دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی از طریق بیمه سلامت پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان افزود: میانگین پرداختی ماهانه در سال ۱۳۹۷ در بیمارستان دولتی و دانشگاهی ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود و در داروخانه‌ها ۴ میلیارد و 100 میلیون تومان پرداختی داشتیم، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مطالبات پزشکان و پاراکلینیک‌های بخش خصوصی پرداخت شد.

* اگر میزان مطالبات موسسات زیر سه ماه باشد، به روز شده است

حسینی با بیان اینکه ۷۰ درصد مطالبات فروردین امسال به بیمارستان‌های دانشگاهی واریز کردیم، گفت: با توجه به اینکه بیمارستان‌های دانشگاهی اسناد فروردین را ارائه کردند طلب بیمارستان‌های دانشگاهی از بیمه سلامت استان به دو ماه تقلیل پیدا کرده است، اگر میزان مطالبات موسسات زیر سه ماه باشد، به روز شده است.

وی ادامه داد: خارج از بیمارستان‌های دانشگاهی، تمامی مراکز خصوصی، پزشکان، دندانپزشکان، مراکز تصویربرداری، پاراکلینیک‌ها، فیزیوتراپی‌ها و بیمارستان‌های خصوصی و درمانگاه های دولتی غیردانشگاهی را موفق شدیم تا پایان آذر ۱۳۹۷ تسویه کامل کنیم و امروز و فردا مطالبات فروردین 1398 را به صورت کامل تسویه می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: بهترین پرداختی که یک رکورد در بیمه سلامت است در رابطه با داروخانه‌های استان است که تا پایان بهمن 1397 را تسویه کردیم و هفته گذشته مطالبات فروردین 1398 را پرداخت کردیم برآورد ما این است تا پایان امسال ۲۳۲ میلیارد تومان در حوزه بیمارستان‌های دانشگاهی خرید خدمت کنیم تا بیمارستان‌ها بتوانند خدمات موردنیاز را با این مبلغ مدیریت کند.

* بالای ۶۵ درصد جمعیت استان اعم از شهری و روستایی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

حسینی بیان کرد: در بخش غیردولتی و غیر دانشگاهی 102 میلیارد تومان این مدیریت را انجام می‌دهیم، بیش از گذشته نیاز داریم براساس خرید راهبردی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه بالای ۶۵ درصد جمعیت استان اعم از شهری و روستایی تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: بیمه‌شدگان کمیته امداد به بیمه سلامت پیوستند و عملاً به سمت تجمیع بیمه‌شدگان پیش می‌رویم تا بتوانیم بانک‌های مشترک داشته باشیم و خرید مشترک انجام بدهیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان ابراز کرد: استفاده روستاییان از کلینیک‌های پزشکی نسبت به سال 1396 سه برابر شده است.

حسینی گفت: یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر زیرپوشش بیمه سلامت در استان گلستان هستند که 65 درصد جمعیت این استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/83001

نظر شما