شناسهٔ خبر: 33427477 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بانک ها 12 هزار ميليارد تومان اموال مازاد را فروختند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - معاون امور بانک، بيمه و شرکت هاي دولتي وزير اقتصاد از فروش 40هزار ميليارد تومان اموال مازاد بانک ها تا پايان سال جاري در کشور خبر داد و گفت طي يکساله گذشته 12هزار ميليارد تومان از اموال مازاد بانک ها فروخته شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، عباس معمارنژاد در مصاحبه با راديو افزود: طي يکساله گذشته 12 هزار ميليارد تومان از اموال مازاد بانک ها با برنامه اي که وزارت اقتصاد از بانک ها گرفته فروخته شده است.
وي همچنين اظهارداشت: بانک هاي دولتي و خصوصي شده اي که هنوز تحت نظارت وزارت اقتصاد هستند بر اساس برآوردهاي صورت گرفته بين 70 تا 100 هزار ميليارد تومان اموال مازاد در اختيار دارند.
معاون امور بانک، بيمه و شرکت هاي دولتي وزير اقتصاد در پاسخ به اين پرسش که چرا رقم اموال مازاد بانک ها بصورت دقيق اعلام نمي شود، گفت: بالاخره برخي بانک ها ارزيابي هاي جديدي از اموال خود ندارند يا قيمت سهام شرکت ها روز به روز در حال تغيير است بنابراين به دليل وجود نوسان در ارزش و قيمت دارايي ها نمي توان ارقام دقيقي را بيان کرد.
وي همچنين در خصوص ابلاغ سند بانکداري آينده و تحول ديجيتال مبتني بر اقتصاد هوشمند به راديو اقتصاد افزود: بطورکلي هرچقدر بانک ها به سمت بانکداري ديجيتال و تحول ديجيتالي شدن در داخل خود گرايش پيدا کنند نتيجه اين جهت گيري ارائه خدمات مطلوب تر، ارزان تر، متنوع تر و با کيفيت تر به مردم خواهد بود.
معمارنژاد اظهارداشت: بطورکلي هر تحول ديجيتالي در نهايت ارائه خدمات بهتر به مردم است بنابراين اگر مستندي در اين حوزه اعلام مي شود هدف نهايي همان چيزي که پيش ازاين بيان شد.
به گزارش تسنيم، وي در ادامه يادآورشد: مردم شريف هم در جريان باشند که هرچند اسم اين گونه سندها بانکداري آينده و تحول ديجيتال مبتني بر اقتصاد هوشمند است ولي در نهايت با کاهش قيمت تمام شده خدمات در بانک ها منجر به اين خواهد شد که همه آحاد جامعه بتوانند خدمات خود را از نظام بانکي با سرعت بيشتر با کيفيت بهتر و ارزان تر دريافت کنند.
-->

برچسب‌ها:

نظر شما