شناسهٔ خبر: 33427415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احزاب انتخاباتی!

نشست معتمدین، نخبگان و برگزیدگان استان زنجان امروز در حالی برگزار شد که نمایندگان احزاب استان نسبت به عدم استفاده از ظرفیت احزاب گلایه و خواستار استفاده از ظرفیت‌های احزاب در استان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نشست معتمدین، نخبگان و برگزیدگان استان زنجان با حضور مدیر کل سیاسی وزارت کشور، رئیس ستاد انتخابات کشور و مسؤولان ارشد استان زنجان ظهر امروز در حالی برگزار شد که نمایندگان احزاب استان نسبت به عدم استفاده از ظرفیت احزاب گلایه و خواستار استفاده از ظرفیت‌های احزاب در استان شدند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ظهر امروز در این نشست اظهار کرد: استان زنجان با جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری دارای موقعیت جغرافیایی استثنایی است.

خدابخش مرادی نافچی با اشاره به قرار گرفتن استان زنجان در کریدور ارتباطی شمالغرب بیان کرد: استان زنجان به لحاظ فرهنگی و صنعتی نیز پیشتاز و شهر شور و شعور حسینی و شهر ملیله و شهر جشنواره‌ها هم لقب گرفته است.

وی از فعالیت ۴۴ حزب شناسنامه‌دار، ۲۲ تشکل دانشجویی، ۱۸ تشکل صنفی و بازنشستگی، پنج روزنامه و ۵۵ هفته‌نامه و ماهنامه در استان خبر داد و گفت: ۲۷۰ موسسه مردم نهاد، ۷۰ موسسه خیریه، یک هزار و ۳۰۰ هیأت مذهبی در استان فعالیت دارند و ۱۸۳ هزار و ۹۸۰ دانش‌آموز و بیش از ۴۱ هزار دانشجو در ۴۴ واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

مرادی در ادامه با اشاره به وجود ۷ هزار و ۲۰۰ در استان زنجان گفت: تقدیم ۳ هزار شهید در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی از افتخارات استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه در تقویم فعالیت‌های سیاسی استان هر سه ماه یکبار نشست معتمدین، نخبگان و برگزیدگان سیاسی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: البته تا کنون نیز به صورت استانی نشست‌های متعددی با حضور اقشار مختلف برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یک تدبیر ویژه نیز که مورد عنایت قرار گرفته است، تشکیل شورای مشورتی جوانان بوده است، گفت: جمعیت ۵۰۰ نفره از جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال در این مجمع حضور دارند.

*پیشگامی زنجان در پیگیری خانه احزاب

رئیس خانه احزاب استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان زنجان جزو استان‌های پیشگام در حوزه پیگیری خانه احزاب بوده ولی هنوز جسارت لازم را در فعالیت به دست نیاورده است، ادامه داد: واقعیت این است که جامعه نیاز به حزب دارد و امروز نیازهای مردم متفاوت شده و یکی از این نیازها توجه به سرنوشت آنها است.

عباس قنبری با اشاره به اینکه آشتی مردم با احزاب باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۴ حزب در استان داریم ولی ضمانت اجرایی برای فعالیت احزاب در استان نیست.

وی با بیان اینکه قرار است در استان زنجان یک ظرفیتی ایجاد شود که مردم با حزب‌گرایی هر چه بیشتر آشنا شوند که طرح مربوط به آن نیز ارائه شده است، گفت: این امر موجب آشنایی بیشتر مردم با احزاب می‌شود.

دبیر حزب اعتماد ملی در استان زنجان نیز ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت احزاب در موضوعات مختلف گفت: احزاب در واقع مشاور رایگان برای دولت‌های مختلف هستند، اما متعجبم چرا از ظرفیت احزاب فقط در انتخابات استفاده می‌شود.

*بی‌توجهی به احزاب بعد از انتخابات

حسن کریمیان با بیان اینکه حتی نمایندگان مجلس نیز پس از انتخاب اصلا به احزاب توجهی نمی‌کنند، بیان کرد: در واقع کارکرد احزاب انتخاباتی شده است.
کریمیان با اشاره به اینکه احزاب بازوان دولت‌ها هستند اما وقتی مسؤولان جابه‌جا می‌شوند اصلا احزاب خبردار نمی‌شوند، بیان کرد: گاها طوری با احزاب برخورد می‌‌شود که گویی آدم‌خوار هستند‌. 

کریمیان با بیان اینکه همواره از احزاب برای داغ کردن کوره انتخابات استفاده شده است، تصریح کرد: معنای حزب این است که در همه موضوعات دخالت داشته باشد.
وی با بیان اینکه گاها انتخاب مدیران نیز سیاسی شده است و وقتی مسولان متوجه حضور شخصی در حزب خاصی می‌شوند از انتخاب وی خودداری می‌کنند، گفت: نباید با احزاب چنین برخوردی شود.
وی با انتقاد از دخالت نمایندگان در جابه‌جایی مدیران گفت: امروز حتی کار به جایی رسیده است که نمایندگان به جای وضع قانون رئیس و مدیر عوض می‌کنند.

 دبیر حزب پیشرفت و عدالت اسلامی هم در این نشست با اشاره به اینکه دولت باید از احزاب و نخبگان استفاده کند، گفت: متاسفانه تاکنون احزاب در آرایش مدیریتی کشور بدون کرسی بوده‌اند.
اکبر عباسی با بیان اینکه احزاب در واقع نخبگان کشور هستند، گفت: امروز انتخابات یکی از پروژه‌های مهم کشور محسوب می‌شود، اما سیاست‌زدگی یکی از مشکلات انتخابات است.
وی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت از ظرفیت جوانان بیان کرد: هر زمان از ظرفیت جوانان استفاده کرده‌ایم موفق بوده‌ایم.

انتهای پیام/73005/ق/گ

نظر شما