شناسهٔ خبر: 33380164 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نظر يک منتقد سينما درباره يک فيلم؛

غارت فرهنگ و مردم به طرز وحشيانه‌ توسط سينماچي‌ها

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- جلالي‌فخر سينماي مبتذل ايران به طرز "هوشمندانه‌اي" به قعر انحطاط رسيده است.وقتي ارقام چند هزار ميلياردي مثل آب خوردن به جيب زده مي‌شود، چرا توقع داريم که چنين فيلم‌هايي ساخته نشود؟!
به گزارش آريا، مصطفي جلالي‌فخرمنتقد سينما درباره فيلم اخير کمال تبريزي با سرمايه‌گذاري سجاد عليجاني نوشت: من فيلم "ما همه با هم هستيم" را نديده‌ام. بنا هم ندارم ببينم و با توجه به واکنش‌هاي خشم و تاسف کساني که ديده‌اند، حوصله و انگيزه و توان ديدنش را هم ندارم. چرا بايد بليت بخرم و بعد عصبي و کلافه شوم و در نهايت، اين خشم را به کلمه تبديل کنم؟ سينماي مبتذل ايران به طرز "هوشمندانه‌اي" به قعر انحطاط رسيده است.
سينماچي‌ها دقيقاً مي‌دانند که در چه مسابقه‌اي شرکت کرده‌اند. در روزگاري که هيچ چيز جز "سودجويي" اهميت چنداني ندارد. بعيد مي‌دانم ما که از پول‌پرستي عوامل فيلمي مثل "ما همه با هم هستيم" خشمگين شده‌ايم، اگر در موقعيت آن‌ها باشيم، توان "نه" گفتن داشته باشيم. سينماي ايران، "سينماي وحشت" شده است و گرسنگان به طرز وحشيانه‌اي مشغول غارت فرهنگ و مردم و خود هستند.
همه زير اين قرار را امضاء کرده‌اند که "بي‌آبرويي جمعي" باعث عادي شدن ابتذال و پذيرش جمعي مي‌شود. طعم ثروت به هيچکس رحم نمي‌کند، حتي اگر پيشکسوت و معتبر باشي و آبرويت را ذره ذره و طي يک عمر کسب کرده باشي. همه در حد توان و با راه‌هاي مختلف، به اختلاس مشغول‌اند. وقتي ارقام چند هزار ميلياردي مثل آب خوردن به جيب زده مي‌شود، چرا توقع داريم که چنين فيلم‌هايي ساخته نشود!؟

نظر شما