شناسهٔ خبر: 33375017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

تهران - ایرنا - افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران با مصوبه دولت، راه اندازی نخستین دستاوردهای هسته ای هوافضا درسنندج‎، پایان نشست وزرای بازرگانی کشورهای گروه ۲۰ در ژاپن، افزایش دمای هوا در خوزستان به بیش از49 درجه سانتیگراد، ممنوعیت ورود خودروهای فرسوده به کلانشهرها، تعیین تکلیف ۲۱۴ پروژه زیست محیطی، احتمال سپری کردن تابستان بدون خاموشی، دستگیری عامل تیراندازی در محوطه تئاتر شهر تهران، قهرمانی پرتغال در لیگ ملت های اروپا و احضار نخست وزیر پیشین الجزایر به دادگاه از مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح روز دوشنبه بود.

صاحب‌خبر -

داخلی

******

سنندج - نخستین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای، هوافضا گرامیداشت کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان روز یکشنبه با حضور سید علی اصغر زارعان دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی و مسئولان کشوری و لشکری در سنندج راه اندازی شد.

همدان - معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پوشش همگانی سلامت و برخورداری همه اقشار از خدمات پزشکی باید تا سال ۱۴۰۴ محقق شود.

تهران - هیأت وزیران در جلسه روز یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری، با افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۸ موافقت کرد.

رشت - استاندار گیلان صادرات و ترانزیت کالا در استان طی سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن را دارای جهشی مثبت خواند و گفت: طی سال جاری میزان صادرات استان بر مبنای ۵۰۰ میلیون دلار هدف گذاری شده و همه باید برای تحقق آن اهتمام ورزند.

تهران - «رکود و کاهش تقاضای وام در بازار مسکن»، «راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور» و «حمایت دولت از مسکن استیجاری» برخی از موضوعات مهم رسانه‌های داخلی درباره وضعیت مسکن و برنامه‌های پیش بینی شده در این حوزه هستند.

اهواز - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: حداکثر دمای روز یکشنبه اهواز ۴۹.۲ درجه، ایستگاه کشاورزی اهواز ۴۹.۶ و شوش ۴۹.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

سمنان - فرماندار دامغان گفت: بارش باران و جاری شدن سیلاب عصر روز یکشنبه در منطقه سرکویر بخش امیرآباد، به راه‌های مواصلاتی این منطقه خسارت وارد کرد.

ارومیه - سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از پاسگاه‌های مرزی در محدوده شهرستان ماکو بازدید و پاسگاه تازه احداث «میله ۱۸ آیبک» را در مرز بین ایران و ترکیه افتتاح کرد.

تهران - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ممنوعیت ورود خودروهای فرسوده به کلانشهرها خبر داد.

مشهد - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: مجموعه شرکت‌های صنایع معدنی منطقه سنگان با محوریت ایمیدرو در سرمایه گذاری انتقال آب چابهار به مشهد مشارکت کنند.

تهران - وزیر نیرو با بیان اینکه پیک مصرف برق در روز گذشته حدود پنج هزار مگاوات افزایش پیدا کرد، گفت: با کمک مردم و مجموعه‌ای از اقدام‌های مورد نیاز تابستان ۹۸ را بدون خاموشی سپری خواهیم کرد.

کرمانشاه - مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه دولت ۹۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای جبران خسارت سیل در بخش کشاورزی استان پرداخت می‌کند، گفت: تاکنون تخصیص ۵۰ درصد این مبلغ ابلاغ شده و روند پرداخت آن بزودی آغاز می‌شود.

تهران - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصور کرده با گوشزد خطوط قرمز اسرائیل در منطقه به نخست وزیر ژاپن، وی را از همکاری با ایران بازدارد، زیرا لابی صهیونیسم از اضافه شدن ژاپن به جمع همکاران ایران هراس دارد.

آبادان - هجوم بی سابقه نوعی جیرجیرک سیاه به آبادان و خرمشهر علاوه بر سلب آسایش شهروندان در ساعات شب باعث نگرانی کشاورزان منطقه نیز شده است.

تهران- رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: ساعت ۱۹ روز یکشنبه خبری درخصوص وقوع درگیری میان دو مرد و شلیک تیر در محوطه تئاتر شهر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که تیم گشت کلانتری ۱۲۹ جامی سریعاً در محل حاضر شد.

تهران - تیم ملی فوتبال پرتغال با برتری یک بر صفر مقابل هلند به مقام قهرمانی نخستین دوره لیگ ملت‌های اروپا دست یافت.

مشهد - معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در کمتر از دو سال ۲۱۴ پروژه زیست محیطی در کل کشور تعیین تکلیف شد که این مهم باعث حرکت به سمت توسعه یافتگی شد.

خارجی

******

پکن - نشست دو روزه وزیران بازرگانی کشورهای گروه ۲۰ روز یکشنبه با تصویب بیانیه‌ای در شهر سوکوبا در شمال توکیو پایان پایان یافت.

کابل - دفتر معاونت سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) اعلام کرد که مخالفان مسلح دولت افغانستان در ماه رمضان، غیرنظامیان را به صورت عمدی و آگاهانه هدف قرارداده‌اند.

بغداد - "ماتیو تویللر" سفیر جدید آمریکا در عراق روز یکشنبه با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری عراق، کار خود را رسماً در این کشور آغاز کرد.

تهران - نشریه آمریکایی «د اینترسپت» افشا کرد که کاخ سفید در بخشی از سیاست خروج از برجام به مقاله‌های متعدد یک فرد وابسته به منافقین در رسانه‌های محافظه کار آمریکا استناد کرده که اکنون تحقیقات خبرنگار این نشریه نشان می‌دهد که این شخص وجود خارجی نداشته و منافقان با نام

او اخبار دروغ منتشر کرده‌اند.

تهران - تیم ملی انگلیس در دیدار رده بندی لیگ ملت‌های اروپا با شکست سوئیس در ضربات پنالتی، عنوان سومی نخستین دوره این رقابت‌ها را کسب کرد.

تهران - سخنگوی جنبش انصارالله یمن تهدید کرد که اگر کشورهای متجاوز فرودگاه بین المللی صنعا را باز نکنند، فرودگاه‌های آنها هدف قرار خواهد گرفت.

تهران - وزیر امور خارجه قطر گفت که کشورش برای گفت وگو با ایران و آمریکا به منظور پایان دادن به تنش‌های منطقه‌ای تلاش می‌کند.

باکو - وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در گزارشی از کشته شدن یک نظامی دیگر این کشور در منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر داد.

تهران - دادگاه الجزایر باردیگر احمد اویحیی نخست وزیر پیشین این کشور را در خصوص حیف و میل اموال عمومی و دادن امتیازات غیر قانونی برای بازجویی احضار کرد.

تهران - دستگاه اطلاعاتی - امنیتی سودان در نخستین روز از اعلام نافرمانی مدنی در این کشور، یکصد تن از افسران خود را بازنشسته کرد.

تهران- سناتورهای آمریکایی قصد دارند طرحی را ارائه کنند که قراردادهای جاری و آینده فروش تسلیحات به عربستان را متوقف یا محدود می‌کند.

شبد **۱۳۷۹**۱۱۰۸

نظر شما