شناسهٔ خبر: 33335533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور گردشگران ایام تعطیلات عید فطر در اردبیل رکورد زد

سفر یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر به استان اردبیل در چهار روز

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ثبت رکورد جدید حضور یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

نادر فلاحی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور پرشمار گردشگران و مسافران داخلی در تعطیلات چهار روزه عید فطر در این استان افزود: تعداد گردشگران ورودی به این استان در ایام تعطیل عید فطر نسبت به سال گذشته ۱۰۵ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه میزان گردشگران ورودی استان اردبیل در چهار روز ایام تعطیل عید فطر بیش از ۱۷ روز ایام تعطیلات عید نوروز بوده، اضافه کرد: با حضور انبوه گردشگران، همه مراکز اقامتی شهرستان‌های اردبیل، سرعین، نیر و مشگین شهر به صورت ۱۰۰ درصدی پر شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: در این ایام دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان برای میزبانی شایسته از مسافران نهایت همکاری را با این اداره کل داشتند.

او معرفی استان اردبیل به عنوان ییلاق ایران زمین و شناساندن جاذبه‌های طبیعی این استان و نیز طبیعت بکر و آب و هوای بسیار مناسب این خطه را از جمله علل حضور پرشمار گردشگران در ایام تعطیلات عید فطر در استان ذکر کرد.

فلاحی با بیان اینکه اغلب گردشگران داخلی، استان اردبیل را به عنوان مقصد اصلی سفر خود انتخاب می‌کنند، گفت: تفاوت حضور گردشگران تعطیلات عید فطر امسال با سال قبل توزیع مسافران در شهرهای مختلف استان بود به طوری که این امر موجب افزایش ماندگاری گردشگران شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به استقبال بی نظیر گردشگران از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بیان کرد: برنامه ریزی این اداره کل، ماندگاری نصف روزه گردشگران در این مجموعه است.

جعفر بذری، مدیرعامل جامعه هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اردبیل نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اشغال تمامی مراکز اقامتی سرعین در تعطیلات چهار روز گذشته خبر داد.

ایمانعلی ایمانی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر نیز از افزایش ۲۰ درصدی حضور گردشگران و مسافران در این شهرستان نسبت به ایام عید فطر سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به آمادگی کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مشکین شهر در راستای استقبال شایسته از مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات گفت: تمامی مراکز خدمات رسان به همراه ۳۰ نقطه و مکان مستعد و مناطق پرجاذبه و گردشگری شهرستان مشگین شهر آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران شده است.

فرماندار شهرستان سرعین نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از حضور ۵۰۰ هزار مسافر در ایام تعطیلات عید فطر در شهر سرعین خبر داد و گفت: ورود این میزان مسافر در چهار روز یک رکورد محسوب می‌شود.

حسن حسن پور گفت: همه مسافران متقاضی اسکان در مراکز اقامتی موجود رسمی، ۶ باب مدرسه، سالن‌های ورزشی و خانه‌های مسکونی روستاهای اطراف اسکان یافتند.

وی با اشاره به همکاری مطلوب نیروی انتظامی در ساماندهی اسکان و خدمات امنیتی و ترافیکی ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو ورودی به سرعین در چهار روز گذشته، افزود: علاوه بر این، به علت تمهیدات انجام شده، کمبودی در خدمات رسانی به مسافران در زمینه تامین برق، آب و سرویس‌های بهداشتی وجود نداشت.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این استان در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد میهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

۱۹۰۵/‏۶۰۱۶

نظر شما