شناسهٔ خبر: 33294440 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

وضع مشوق‌های مالیاتی برای افراد تابع قوانین اجاره بها

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فرهادیه سیاست وزارت راه و شهرسازی برای کنترل اجاره بها در کشور را استفاده از ابزارهای تشویقی نظیر معافیت مالیاتی برای افراد تابع ضوابط کمیته تعیین نرخ اجاره‌بها دانست.

صاحب‌خبر -
عباس فرهادیه، مدیرکل دفتر اقتصاد و سرمایه‌گذاری مسکن  به اقداماتی که کمیته تعیین نرخ اجاره بها تاکنون انجام داده، اشاره کرد و گفت: پیشنهاد کمیته ملی افزایش تعیین نرخ اجاره بها را برای معاون اول رئیس جمهور فرستاده‌ایم، چون سازوکار این کمیته باید شکل قانونی داشته باشد و دستاوردهای یک کمیته بدون پشتوانه قانونی، قابل اجرا نخواهند بود.

وی افزود: همزمان لایحه‌ای را فرستاده ایم و امیدواریم پاسخ آن را بگیریم. مبنای این کمیته در دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی جمع‌بندی شده است و منتظر پاسخ هستیم تا بتوانیم کارها را انجام دهیم.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی  در رابطه با ضمانت اجرایی احکام این کمیته برای توزیع عادلانه آن در کشور بیان کرد: مشکلی اینجاست که ابزار تنبیهی در اختیار نداریم، ولی از تشویق‌ها استفاده می‌کنیم.

وی توضیح داد: سیاست وزارت راه و شهرسازی و دولت این است تا کسانی که تابع ضوابط هستند با مشوق‌های مالیاتی و همچنین معافیت‌های مالیاتی تشویق شوند و از این طریق تمام تلاش این است تا این اتفاق بیافتد.

۲۲۶۲۲۵

نظر شما