شناسهٔ خبر: 33263426 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده آمریکایی: صدها غیرنظامی را در فلوجه عراق کشتیم

یک نماینده کنگره آمریکا که زمانی در حمله نظامی به عراق مشارکت داشته، می‌گوید نیروهای آمریکایی در حمله به شهر «فلوجه» احتمالا صدها غیرنظامی را کشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونکان هانتر» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که به عنوان مأمور توپخانه در حمله نظامی به عراق مشارکت داشته، می‌گوید یگانی که در آن خدمت می‌کرده، احتمالا صدها غیرنظامی را در حمله سال ۲۰۰۴ به شهر «فلوجه» کشته است.

وی که با پایگاه «بارزتول اسپرتس» گفت‌وگو می‌کرد، در دفاع از «ادی گالاگر» کماندوی آمریکایی متهم به قتل یک مجروح در عراق، گفت: «من مأمور توپخانه بودم و ما صدها گلوله به فلوجه شلیک کردیم و احتمالا صدها، اگر نه بیشتر، غیرنظامی را کشتیم... احتمالا زنان و کودکانی را که موقع حمله در شهر باقی مانده بودند را کشته‌ایم. خوب، آیا من هم باید محاکمه شوم؟»

گالاگر اکنون با چندین اتهام از جمله چاقو زدن به یک فرد مجروح، تیراندازی به سوی غیرنظامیان و عکس گرفتن کنار اجساد در عراق روبرو است. وکلای گالاگر مدعی هستند که فرد مجروحی که گالاگر او را کشته، عضو داعش بوده است. شاهدان اما او را پسری ۱۵ ساله توصیف کرده‌اند.

هانتر که خود با اتهام فساد مالی روبروست، در مورد فردی که به دست گالاگر به قتل رسیده، گفت: «واقعا هیچ اهمیتی نمی‌دهم که او کشته شده یا نه. هیچ اهمیتی نمی‌دهم... حتی اگر تمام آنچه که دادستان‌ها می‌گویند درست باشد، باز هم به نظرم باید به ادی گالاگر فرصت داد.»

حمله سال ۲۰۰۴ آمریکا به شهر فلوجه که یک ماه و نیم طول کشید، یکی از خسارت‌بارترین عملیات‌های ایالات متحده علیه غیرنظامیان عراقی توصیف شده است. بر اساس آمارهای رسمی، در این حمله که به نابودی بخش اعظم زیرساخت‌های فلوجه منجر شد، بین ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ عراقی کشته شدند. 

انتهای پیام/ص

نظر شما