شناسهٔ خبر: 33224604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شرکت پست انگلیس ارسال محموله به ایران را از سر گرفت

خبرگزاری صداوسیما

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ شرکت پست سلطنتی انگلیس موسوم به "رویال میل" اعلام کرد تبادل محموله های پستی با ایران را از سر گرفته است .
شرکت پست انگلیس اعلام کرد ضمن ارسال همه بسته های پستی به مقصد ایران که به علت لغو برنامه ارسال آنها به ایران در انبارهای این شرکت مانده بود ، محموله های پستی جدید هم به ایران منتقل خواهد شد .
سفیر کشورمان در انگلستان نیز با اشاره به پیگیری های انجام شده گفت: بر اساس گزارشهای رسیده، در مرحله نخست محموله های پستی معطل مانده به مقصد کشورمان ارسال می شود و به تدریج همه فعالیتهای پستی طبق روال گذشته از سر گرفته خواهد شد .
شرکت پست انگلیس از 12 فروردین و در اقدامی تعجب برانگیز ارسال محموله های پستی به مقصد ایران را متوقف کرده بود .
شرکت سلطنتی پست انگلیس ( رویال میل ) در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرده بود با توجه به تحریم های اعمال شده از این پس قادر به انتقال محموله های پستی حتی نامه به مقصد ایران نیست .
شرکت پست انگلیس بدون توضیح بیشتر در این باره و اینکه بر اساس کدام تحریم های جدید چنین تصمیمی گرفته است اعلام کرده بود این تصمیم را از اول آوریل سال جدید اجرایی و به همه شعب و ادارات خود اعلام کرده است .
شرکت پست انگلیس درباره بسته های ارسالی به مقصد ایران که طی روزهای گذشته تحویل شعب و باجه های پستی شده بود مدعی شد: بسته های پستی را که در مسیر انتقال هنوز در انگلیس است به نشانی فرستندگان آن بازخواهد گرداند .
حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در انگلیس با انتقاد شدید از اقدام شرکت پست انگلیس ، استفاده از خدمات پست را از ابتدایی ترین خدمات مدنی و حقوق مردمی دانست و تاکید کرد: این حق نباید به هیچ بهانه ای محدود شود و ما از همه امکانات برای لغو این اقدام غیرقانونی استفاده می کنیم .

نظر شما