شناسهٔ خبر: 33219935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تحقیر تهدیدهای پوشالی، رمز راهپیمایی روز قدس/ همدردی کودکانه با مظلومان فلسطینی

دانشجویان خراسان‌رضوی در راهپیمایی روز قدس، با برپایی المانی از ناو آمریکایی در خلیج‌فارس که توسط موشک‌های ایرانی به آتش کشیده شده بود، پیام تحقیر و پوشالی بودن تهدید قدرت‌های استکباری را به دنیا صادر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، روز قدس از ایام تاثیرگذار برای امت اسلامی به شمار می‌رود؛ چرا که ماهیت راهپیمایی در این روز که ندای مظلومیت مهم‌ترین مسأله جهان اسلام یعنی فلسطین را در دل خود جای داده است، مخابره کردن پیام فریاد علیه ظالم و همراهی و همدلی با مظلوم توسط مسلمانان و انسان‌های آزاده به سراسر دنیا است.

در راستای شکستن سکوت مقابل قدرت‌های رو به زوال همچون آمریکا و اسرائیل، دانشجویان خراسان‌رضوی بر آن شدند تا ضمن حضور خود در راهپیمایی روز قدس، پیام « وحدت و لزوم حفظ مقاومت» را به همتایان خود در کشور فلسطین و سایر کشورهای اسلامی درگیر جنگ ارسال کنند.
در تجمع راهپیمایی روز قدس دانشجویان خراسان‌رضوی که در چهارراه دانش در مشهد برگزار شد، دانشجویان ابتدا با برافراشتن المانی از ناو آمریکایی در خلیج فارس که توسط موشک‌های ایرانی به آتش کشیده شده بود، پیام تحقیر و پوشالی بودن قدرت‌های استکباری را به دنیا صادر کردند.

به فرمایش امام خمینی(ره) برای احیای روز قدس هرسال به ایران سفر می‌کنیم

یکی از بانوان دانشجوی لبنانی حضور خود در راهپیمایی روز قدس و در کنار دانشجویان ایرانی را این‌گونه توضیح می‌دهد: من و خانواده‌ام هرسال در ایام ماه رمضان به مشهد می‌آییم تا ضمن ادای زیارت، به فرمایش امام خمینی(ره) عمل کرده و در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم.

وی با یادآوری اینکه اولین قبله‌گاه مسلمانان در فلسطین بوده، ادامه می‌دهد: سفارش و تاکید رهبران جهان اسلام بر مهم بودن مسأله فلسطین، نشان می‌دهد که ما نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم و حضور مسلمانان کشورهای مختلف در این راهپیمایی نشان از درک اهمیت مسأله این روز از سوی اقشار مختلف امت اسلامی دارد.

مقاومت، رمز پیروزی است

مسؤول تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مقاومت تنها راهی است که ما و سایر کشورهای اسلامی از جمله فلسطین باید در مقابل ظلم در پیش بگیریم و در طی این مسیر، پوشالی بودن ادعای استکبار مبنی بر تسلط بر جهان اسلام را اثبات کنیم.

مرتضی سلطانی تاکید کرد: حضور بی‌نظیر مردم روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس، در کنار صدور پیام مقاومت به دنیا، باعث تقویت روحیه مسلمانان مظلوم فلسطینی در حفظ شجاعت مقابل استکبار اشغالگر می‌شود.

وی در مورد کسانی که شرکت در راهپیمایی را امری بیهوده می‌دانند نیز تصریح کرد: بعضی از این افراد که ناآگاه هستند و در خواب غفلت به سر می‌برند را می‌توان بیدار کرد ولی برای کسانی که خود را به خواب غفلت زده باشند، نمی‌توان کاری انجام داد.

مسؤول تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی پیام تجمع در راهپیمایی روز قدس را برای دانشجویان غیرایرانی، وحدت دانست و اضافه کرد: ما دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم را از مبانی اسلام گرفته‌ایم و باید گفت که اگر هر مسلمانی به لزوم حفظ ایستادگی باور پیدا کند، دیگر هیچ دشمنی نمی‌تواند بر کشورهای جهان اسلام مسلط شود.

در پایان این تجمع دانشجویی، المان ناو آمریکایی به همراه پرچم‌ کشور آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با نوای شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل دانشجویان خراسان‌رضوی به آتش کشیده شد.

همدردی از جنس کودکانه

در هیاهوی اتمام راهپیمایی و در صحن قدس حرم مطهر رضوی، تعدادی از خردسالان مشهدی به همت بستری که مجمع امت واحده ایجاد کرده بود، با روحیه خالصانه و پاک خود و به دور از هرگونه مشغله، گوشه‌ای از معصومیت هم‌نوعان فلسطینی خود را در قاب نقاشی نظاره‌گر بودند.
کودکان در فضایی که در صحن قدس فراهم شده بود، با وجود نبود آشنایی قبلی، صمیمانه در کنار هم تصاویری از کودکان فلسطینی را که روحیه مقاومت آن‌ها را ترسیم کرده بود، رنگ‌آمیزی می‌کردند.

به گفته رهبرم، به فکر کودکان مظلوم فلسطینی هستم

یکی از دختران خردسال توجه به هم‌نوع فلسطینی خود را اینگونه تشریح می‌کند: بزرگترهایم می‌گویند کشور ما هم قبلا جنگ را تجربه‌ کرده و اکنون نیز من میخواهم به فرموده رهبرم، به فکر مظلومان فلسطینی باشم و از آن‌ها حمایت کنم.

وی  درباره احساس خود از نقاشی روی میزش توضیح می‌دهد: آن کودک فلسطینی از بزرگی دشمن نترسیده و این یعنی ما باید مقاومت کنیم تا بتوانیم دشمنان خود را شکست بدهیم، من هم اگر روزی دشمن را مقابل خودم ببینم، مقاومت می‌کنم.

برای دوستان فلسطینی خود غمگینم

بر سر یکی از میزهای نقاشی، سه پسر خردسال با لباس بسیجی و در همان حال و هوای کودکانه مشغول رنگ‌آمیزی برگه خود هستند.

یکی از آن پسربچه‌ها همتای فلسطینی خود را «دوست» خطاب کرده و می‌گوید: کودکان فلسطینی دوستان صمیمی ما هستند و من برای آن‌ها که در جنگ به سر می‌برند، غمگینم و روزی که بزرگ شوم، عضو بسیج شده تا بتوانم با دشمنان آن‌ها بجنگم.

انتهای پیام/70059

نظر شما