شناسهٔ خبر: 33146306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزش باد‌های مداوم در مناطق مرزی

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : به دنبال وزش باد‌های مداوم در مناطق مرزی انتظار می‌رود هوای این مناطق در پاره‌ای ساعات همراه با غبار رقیق باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی محمد زوراوند معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی برای امروز و فردا هوای استان صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و همچنین غبار رقیق برای نقاط مرزی خواهد بود.

وی گفت : به دنبال این شرایط، افزایش ابر در مناطق شرقی، رعد و برق و بارش رگباری و موقت باران برای مناطق شرقی طی ساعاتی از بعدازظهر امروز و فردا نیز دور از ذهن نیست.

زوراوند همچنین در خصوص وضعیت دمایی نیز گفت: امروز سومار با ۴۴ و قصرشیرین با ۴۲ درجه بالای صفر گرمترین نقاط استان هستند، ضمن اینکه سنقروکلیایی و روانسر نیز با حداکثر دمای روازنه ۳۰ درجه بالای صفر خنک‌ترین نقاط در طول روز خواهند بود.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای امشب نیز کوزران با هشت در کنگاور با حداقل دمای ۹ درجه بالای صفر خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

وی در خصوص وضعیت دمایی شهر کرمانشاه نیز گفت: ساکنان مرکز استان امروز در گرمترین حالت دمای ۳۳ درجه و امشب در خنک‌ترین حالت دمای ۱۲ درجه بالای صفر را تجربه خواهند کرد.

زوراوند با بیان اینکه تا پایان روز چهارشنبه تغییرات دمایی محسوسی نخواهیم داشت، گفت: برای روز‌های پنجشنبه و جمعه انتظار می‌رود دمای روزانه ۲ تا ۳ درجه و دمای شبانه نیز یک تا ۲ درجه کاهش یابد.

میانگین بارندگی در استان کرمانشاه از ابتدای سال زراعی ۹۷-۹۸ تاکنون (اول مهر ۹۷ تا ۶ خرداد ۹۸) به ۷۸۰ میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۳۲ میلی متر بوده ۴۷ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۶۹ درصد رشد نشان می‌دهد .

 

 

انتهای پیام/د

رعد و برق و بارش رگباری و موقت باران برای مناطق شرقی

 

برچسب‌ها:

نظر شما