شناسهٔ خبر: 33145702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸ مرکز متخلف عرضه و توزیع مواد غذایی در جهرم تعطیل شدند

شیراز- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال هشت مرکز متخلف عرضه و توزیع مواد غذایی در شهرستان جهرم پلمب و ۲ هزار و ۷۶۹ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی کشف و نابود شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر محمد رحمانیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در یک هزار و  ۷۴۶ بازرسی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون ، برای ۱۰۵ مراکز متخلف تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در سطح شهرستان جهرم اخطاریه صادر شده است.

وی اظهار کرد: نظارت شبانه‌روزی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در ایام ماه مبارک رمضان با  هدف کنترل عوامل محیطی و پیشگیری از فراگیری  بیماری‌های واگیردار به ویژه  از طریق آب و غذا و همین طور کاهش بار بیماری‌های غیرواگیر با کنترل نمک و روغن، به منظور حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه انجام شده است.

دکتر رحمانیان تصریح کرد: مکان‌های بازرسی‌شده، شامل کلیه مراکز تهیه، توزیع، عرضه مواد غذایی با اولویت مراکز حساس چون تهیه و پخت  شیرینی سنتی مخصوص این روزها  مانند زولبیا و بامیه، مراکز تهیه آش و حلیم و نانوایی‌ها بوده است.

به گفته وی مراکز تهیه و عرضه عمومی افطاری و سحری از قبیل مساجد و محل های برگزاری مراسم ماه رمضان از دیگر مکان‌هایی بوده که نظارت بر آن نیز صورت گرفته است.

وی گفت: تعداد سنجش با تجهیزات  برای نمونه‌برداری آب آشامیدنی و مواد غذایی ۵۶۴ مورد بوده و  ۱۲۹ مورد نمونه‌برداری غذایی انجام شده است.

او در ادامه افزود: نمونه  گیری و تعداد کلر سنجی آب آشامیدنی در  این روزها  به ترتیب ۱۲۲ و دو هزار و ۷۷۹ مورد نیز بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم رسیدگی به شکایات مردمی در  ماه رمضان  را ۲۸ مورد دانست.

وی تأکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۱۹۰ که سامانه رسیدگی به شکایات مردمی و به صورت شبانه‌روزی فعال است، تماس بگیرند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

۹۹۱۰/ ۶۱۱۳

نظر شما