شناسهٔ خبر: 33144354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جشنواره کتابخوانی رضوی اقدام زیربنایی در حوزه فرهنگی ـ دینی است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه جشنواره کتابخوانی رضوی اقدامی زیربنایی و اساسی در حوزه فرهنگی و دینی است گفت: سال گذشته همدان به خوبی در این جشنواره درخشید.

صاحب‌خبر -

امیر خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه فرهنگ مطالعه باید روز به روز در کشور توسعه یابد اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی رویدادی ماندگار است که روندی مطلوب در پیش گرفته و باعث شناخت و درک بیشتر از ائمه اطهار شده و فرهنگ مطالعه را نیز تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همزمانی جشنواره کتابخوانی رضوی با ماه مبارک رمضان را به فال نیک می‌گیریم افزود: این جشنواره باعث عادت دادن نسل جوان به مطالعه به ویژه مطالعه هدفمند می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت تصریح کرد: حرکت مؤثر در ترویج فرهنگ اسلام ناب، شناخت ائمه، فرهنگ مطالعه، فرهنگ اسلامی ایرانی و سبک زندگی از خصوصیات بارز جشنواره کتابخوانی رضوی است.

خجسته با بیان اینکه این جشنواره در حوزه دینی فرهنگی با بیانیه گام دوم انقلاب رهبری همخوانی دارد ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی اقدامی زیربنایی و اساسی در حوزه فرهنگی و دینی است.

وی با بیان اینکه استقبال مردم همدان از جشنواره کتابخوانی رضوی قابل تقدیر و ستایش است خاطرنشان کرد: سال گذشته همدان به خوبی در این جشنواره درخشید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متولیان امر باید به کمک این اتفاق بزرگ بیایند تا با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود گفت: استقبال شایسته مردم همدان وظیفه متولیان فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند بنابراین هر چه در توان داریم برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر جشنواره به کار بگیریم.

خجسته با بیان اینکه بخش کودک و نوجوان این جشنواره توجه بیشتری می‌طلبد اظهار کرد: بدون تردید این برنامه باعث انس و الفت بیشتر کودکان با امام رضا(ع) می‌شود و این نقطه قوت جشنواره است.

وی با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی را می‌توان گامی محکم در راه الفت و انس کودکان با ائمه اطهار دانست؛ برگزاری مطلوب آن را باعث نقش بستن خاطره‌ای دلنشین و ماندنی در ذهن کودکان دانست و تصریح کرد: جا دارد توجه بیشتری در این بخش مبذول شود تا کودکان با نشاط بیشتری در آن شرکت کنند.

انتهای پیام/89040/

نظر شما