شناسهٔ خبر: 33143111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

استاد دانشگاه آزاد ماکو:

محاسبات شرق و غرب در مورد انقلاب ایران غلط بود

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو گفت: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، محاسبات شرق و غرب در مورد انقلاب ایران غلط بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ماکو، به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی، بسیج اساتید و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو، یکشنبه بعدازظهر نشست بصیرتی به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر با سخنرانی حسین قویدل مسئول بسیج اساتید و عضو هیئت علمی دانشگاه ماکو که خود نیز از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است، برگزار شد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو شهادت مولای متقیان علی(ع) را به‌عنوان نخستین مظلوم عالم و نخستین قربانی بی‌بصیرتی جامعه به همه مسلمانان تسلیت گفت و اظهار کرد: بنابر فرموده امیرالمؤمنین علی(ع) در ایامی که فتنه اتفاق می‌افتد، آنچه به داد انسان می‌رسد، بصیرت است.

حسین قویدل گفت: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، محاسبات شرق و غرب در مورد انقلاب ایران غلط بود و همه خیال می‌کردند هر انقلاب و حکومتی اگر به شرق و یا غرب وابسته نباشد، ماندنی نخواهد بود و باانصاف‌ترین‌ها پیش‌بینی می‌کردند که عمر انقلاب بیش از 6 ماه طول نکشد! ولی انقلاب اسلامی ایران با تمام فشارها سرپا ایستاد و هنوز هم با قدرت و اقتدار تمام پیش می‌رود.

عضو هیئت علمی دانشگاه ماکو جانباز که خود نیز از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است، افزود: دلدادگان غرب همیشه به جامعه القا می‌کردند که تئوری‌های غرب هرگز اشتباه از آب درنمی‌آید؛ ولی وقتی دیدند  این انقلاب دارد با قدرت راه خود را پیش می‌برد، شرق و غرب باوجود اینکه در تمام مسائل با هم اختلاف داشتند؛ بر سر مسئله ساقط‌کردن نظام جمهوری اسلامی ایران با هم توافق کردند؛ تا دست به دست هم دهند و این نظام اسلامی را ساقط کنند.

قویدل ادامه داد: ولی انقلاب توفنده با ادامه‌دادن به مسیر خود جهان دوقطبی را به جهان سه‌قطبی تبدیل کرد. نه‌تنها از بین نرفت؛ بلکه به‌عنوان یک مدعی اسلامی در مقابل شرق و غرب ظاهر شد و پس از مدتی ابرقدرت شرق نابود شد و حالا ابرقدرت غرب نیز به تدریج در حال نابودی است و دو قطب اسلام و استکبار در جهان باقی است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو خاطرنشان کرد: 50 روز قبل از جنگ تحمیلی؛ صدام در جلسه‌ای در عربستان شرکت کرده و از وضعیت آشفته اقتصادی، نظامی و اجتماعی آن روز ایران گزارش می‌دهد و از نبود امنیت، شلوغی شهرها، اقدامات منافقین، درگیری در دانشگاه‌ها و از هم پاشیده‌شدن ارتش وقت خبر می‌دهد و از این گزارش صدام کشورهای کویت و عربستان بسیار شاد شده و به صدام قول می‌دهند که از عواید اضافه صادرات نفت در اختیار صدام قرار دهند تا کار انقلاب اسلامی ایران را یکسره کند؛ اما باز هم دچار اشتباه محاسباتی می‌شوند و صدام جنگ را آغاز می‌کند و هرچه خبرنگاران اصرار می‌کنند تا درباره جنگ با صدام مصاحبه کنند، او مصاحبه نمی‌کند و می‌گوید پنج روز دیگر در تهران با شما مصاحبه خواهم کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ماکو گفت: برای شروع جنگ مأموریت را به سپاه سوم عراق که ارتشی‌های بسیار زبده‌ای در آن جمع بودند، دادند و تصور می‌کردند جنگ را با سرعت پیش خواهند برد، با وجود خیانت بنی‌صدر و ناهماهنگی ارتش در اوایل جنگ، مردم خرمشهر با دست خالی و اسلحه‌های پیش‌پاافتاده 34 روز مقابل سپاه سوم عراق ایستادگی کردند و بالاخره با خیانت‌های داخلی، خرمشهر سقوط کرد و عراقی‌ها تنها توانستند خرمشهر و بوستان را تصرف کنند.

وی ادامه داد: پس از اشغال خرمشهر و بوستان با درخواست عراق کشورهای متعدد غربی دیواری از انواع مین‌ها دور شهر کشیدند و نام آن را استقامت 20 ساله گذاشتند و بیش از 20 کشور در این طرح با عراق همکاری کردند و به آنها قول دادند که تا 20 سال هیچکس نتواند وارد آن شود و با خیال راحت در دیوارهای شهر نوشتند که «ما آمده‌ایم که بمانیم»؛ ولی با رشادت‌های رزمندگان اسلام در کوتاه زمانی خرمشهر در روز سوم خرداد سال 1361 در عملیات بیت‌المقدس آزاد شد و روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام گرفت.

قویدل تأکید کرد: ما امروز مدیون خون پاک شهدا هستیم و رشادت‌های آنها را هرگز از یاد نخواهیم برد.

به گزارش آنا، در پایان مراسم نیز دانشگاهیان با غبارروبی مزار شهدای مدفون در دانشگاه و نثار فاتحه یاد و خاطره آن راست‌قامتان تاریخ را گرامی داشتند.

انتهای پیام/4103/

نظر شما