شناسهٔ خبر: 33141795 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

میرزایی مطرح کرد:

لزوم بررسی درخواست رئیس‌جمهور برای اختیارات ویژه در حوزه سیاست خارجی

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: پیش از مخالفت با درخواست رئیس‌جمهور برای تفویض اختیارات ویژه در حوزه سیاست خارجی، این درخواست باید بررسی و شفاف شود.

صاحب‌خبر -

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری درخواست رئیس‌جمهور مبنی بر ضرورت افزایش اختیارات رئیس‌جمهور در شرایط کنونی کشور، گفت: رئیس جمهور در اظهارت خود به گذشته و سابقه تفویض اختیارات ویژه به رئیس‌جمهور وقت اشاره کرده است، زمانی که امام خمینی(ره) در دوران جنگ تحمیلی اختیارات ویژه‌ای به رئیس جمهور داد و از سوی هم برای ساماندهی اقتصاد کشور در دوره‌ای اختیارات ویژه به رئیس جمهور داده شده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حال حاضر هم با توجه به شرایط تحریم و اقدامات نابخردانه آمریکا در منطقه و سطح بین‌الملل، رئیس‌جمهور خواهان اختیارات ویژه برای تصمیم‌گیری در حوزه سیاست خارجی کشور است.

یک صدا باید از جمهوری اسلامی ایران به گوش جهانیان برسد

وی افزود: به اعتقاد آقای روحانی در شرایط کنونی یک صدا باید از جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسائل سیاست خارجی به گوش جهانیان برسد، علاوه بر این اختیارات قدرت چانه زنی دولت و حل و فصل معضلات سیاست خارجی را افزایش می‌دهد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: رئیس‌جمهور باید این درخواست خود را شفاف کند و در رابطه با آن توضیحات لازم را بدهد تا بتوان به طور دقیق‌تر تصمیم‌گیری کرد در شرایط کنونی که تنها این درخواست به صورت کلی مطرح شده نباید به مخالفت با آن پرداخت./

پایان پیام

نظر شما