شناسهٔ خبر: 33139606 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کره شمالی محور یازدهمین دور نشست ژاپن و آمریکا

تهران- ایرنا- روزنامه ژاپن تودی نوشت: یازدهمین دور نشست نخست وزیر ژاپن با رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با محورهای کره شمالی، مذاکرات تجاری و نشست گروه جی 20 برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش این روزنامه ژاپنی، با توجه به مذاکرات تجاری، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به دنبال متقاعد کردن دونالد ترامپ برای سرعت بخشیدن به سرمایه گذاری ژاپن در آمریکا خواهد بود، این درحالی است که دو کشور در موضوع مذاکرات تجاری دارای نظرات متفاوت هستند.

از طرف دیگر ترامپ به نظر می رسد مشتاق کاهش کسری تجاری ایالات متحده با ژاپن است و حتی در پیامی توییتری دیروز خود اعلام کرد: فشار بر ژاپن برای یک توافق تجاری تا پایان انتخابات مجلس این کشور به تاخیر خواهد افتاد.

به گفته رسانه ژاپنی، نخست وزیر این کشور همچنین در دیدار امروز (دوشنبه) خود با ترامپ در مورد مقابله با کره شمالی نیز به گفت وگو خواهد پرداخت.

کره شمالی به رغم مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا بتازگی موشک بالستیک کوتاه برد آزمایش کرد.

ترامپ در پیام توییتری دیروز یکشنبه اعلام کرد؛ آزمایش های موشکی کره شمالی وی را ناراحت نمی کند. رییس جمهوری آمریکا همچنین در مورد خلع سلاح هسته ای کره شمالی از طریق مذاکرات اظهار امیدواری کرد.

روزنامه ژاپن تایمز در ادامه افزود: از آبه انتظار می رود که از رئیس جمهوری آمریکا برای آزادی شهروندان ژاپنی ربوده شده در کره شمالی درخواست کمک کند.

همچنین از جمله مهمترین موضوعات دیگر میان مقامات دو کشور می توان به صورت جلسه نشست جی 20 که قرار است در ماه آینده در شهر اوساکا ژاپن برگزار شود، اشاره کرد.

شبس**9473**9122 

نظر شما