شناسهٔ خبر: 33139216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

سهم ۲۰ درصدی صنایع معدنی از صادرات

پارسال ۲۰ درصد از صادرات غیر نفتی کشور مربوط به معادن و صنایع مرتبط با آن است.

صاحب‌خبر -

سهم ۲۰ درصدی صنایع معدنی از صادراتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه معدن فارس در شیراز، گفت: سالانه حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان گردش مالی صنایع و معادن مرتبط با صنعت معدن است که در سال گذشته سهم کشورمان در صادرات محصولات معدنی حدود ۹ میلیارد دلار بوده است.
غریب پور اظهار کرد: در بعد اشتغال هم بیش از ۷۰۰ هزار نفر به شکل مستقیم و حدود دو میلیون نفر هم به صورت غیر مستقیم در بخش معدن و صنایع معدنی مشغول هستند که این مساله بیانگر ضرورت توجه به این بخش است.
وی افزود: معادن استان فارس عموما معادن غیر فلزی است و لازم است تا تحقیقات سرمایه گزاری و اکتشافات بیشتری صورت گیرد و از صنایع مرتبط با معادن و معادن کوچک به صورت ویژه حمایت شود تا معادن فارس رونق دوچندان گیرد.
غریب پور ادامه داد: در منطقه ویژه اقتصادی لامرد زیر ساخت‌های معینی فراوانی فراهم شده و حتی از خلیح فارس در حال انتقال آب به این منطقه هستیم تا رشد صادرات و صنایع مرتبط با معادن افزایش یابد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: معادن سنگ‌های تزئینی و خاک نسوز در استان فارس باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و با تشکیل کارگروهی از معدن داران و فعلان معادن با ایمیدرو قدم‌های مثبتی برای برطرف کردن مشکلات و حمایت از معادن غیر فلزی فارس برداشته خواهد شد.
استاندار فارس هم در این جلسه با بیان اینکه استانداری فارس همه نوع همکاری برای برطرف شدن موانع و مشکلات معادن فارس دارد تاکید کرد این جلسه میتواند زمینه توسعه صنعت معدن فارس را فراهم کند و سرمایه گزاران صنعت معدن در آینده شاهد رونق در بخش معادن خواهند بود.
عنایت الله رحیمی از مدیر عامل ایمیدرو هم خواست تا مشکلاتی را که نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز، خانه صنعت و معدن فارس و نظام مهندسی معدن فارس مطرح کردن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نظر شما