شناسهٔ خبر: 33135921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عوارض آلایندگی حق کنگان است/مردم اجازه پایمال شدن حقشان را نمی‌دهند

فرماندار شهرستان کنگان گفت: مردم شهرستان کنگان قطعاً ساکت نخواهند نشست و از حق خودشان دفاع می‌کنند و اجازه نخواهند داد که حق آنها اینگونه پایمال شود و حق خود را با صدای بلند فریاد می‌زنند و ما هم با مردم همراهی می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کنگان، فتح‌الله نوروزی امروز در نشست کارگروه پسماند شهرستان کنگان با اشاره به موضوع آلایندگی شهرستان ،اظهار داشت: به موجب کدام داده‌ها کار کارشناسی اعلام شده است که آلایندگی شهرستان کنگان صفر است ولی دیگر شهرستان‌ها در دیگر استان‌ها دارای آلایندگی هستند. این اتفاقات نامبارک با لابی‌گری در حال انجام است و خط رأس این موضوع هم سازمان محیط زیست کشور است.

فرماندار شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: کنگان ۱۶ هزار هکتار از اراضی منطقه پارس جنوبی را در خود جای داده است و فازهای مختلفی در آن افتتاح شده است ولی هیچ عدد و رقمی برای سهم آلایندگی کنگان در نظر نگرفته‌اند و این کار در حوزه سازمان محیط زیست رقم خورده است.

وی تاکید کرد: مردم شهرستان کنگان قطعاً ساکت نخواهند نشست و از حق خودشان دفاع می‌کنند و اجازه نخواهند داد که حق آنها اینگونه پایمال شود و حق خود را با صدای بلند فریاد می‌زنند و ما هم با مردم همراهی می‌کنیم.

نوروزی تصریح کرد: ما به عنوان مسؤول اینجا هستیم و نباید اجازه دهیم حق بچه کوچکی ضایع شود، در حالی که این ظلم در حق مردم کنگان است و مردم بدون شک پیگیر خواهند بود و انتظار داریم شوراها هم ورود کنند و اجازه ندهند این بحث به نتیجه برسد. حرف خود را به گوش مسؤولان خواهیم رساند تا واقعیت‌ها را ببینند.

نوروزی عنوان کرد: مردم شهر سیراف به خاطر موضوع پسماند یک سری نگرانی‌هایی داشتند و ما هم وعده دادیم که این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.

فرماندار شهرستان کنگان در مورد جانمایی سایت پسماند سیراف بیان کرد: انتظار داریم روی جانمایی تجدید نظر شود و فاصله مناسب سایت با شهر سیراف رعایت شود.

انتهای پیام/

نظر شما