شناسهٔ خبر: 33132005 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آخرین وضعیت بازیکنان بدون قرارداد استقلال

تهران- ایرنا- باشگاه استقلال در روزهایی که هنوز سرمربی جدیدش را انتخاب نکرده است با چالش بزرگی به نام تمدید قرارداد بازیکنانی روبروست که بعد از پایان لیگ هجدهم بازیکن آزاد محسوب می شوند.

صاحب‌خبر -
در حالی که رقابت های لیگ برتر به پایان رسیده است سرنوشت تعدادی از بازیکنان این تیم که قراردادهایشان به پایان رسیده است مشخص نیست.
استقلال و امیر حسین فتحی راه سختی پیش رو دارند چرا که تعدادی از بازیکنان قراردادهایشان با آبی‌ها به پایان رسیده است و علاوه بر این باید بازیکنان طراز اولی به خدمت گرفته شوند.


دروازه بان های استقلال
قرارداد «سید مهدی رحمتی» و «سید حسین حسینی» به پایان رسیده است و این دو دروازه بان که با کمک هم آمار بهترین گل خورده در لیگ هجدهم را بر جای گذاشتند بازیکن آزاد محسوب می شوند.
این که باشگاه استقلال درباره تمدید قرارداد دو دروازه بان مطرحشان چه تصمیم می گیرند هنوز مشخص نیست اما به نظر می رسد با توجه به هجمه انتقاداتی که پس از شهر آورد 10 فروردین علیه رحمتی به راه افتاده است او راه خروجی را در پیش بگیرد و برای ادامه سال های پایانی فوتبالی اش تیمی دیگر را انتخاب کند. گفته می شود مقصد بعدی کاپیتان آبی پوشان تهرانی پیکان یا تراکتورسازی تبریز خواهد بود.
حسینی علاقه به ادامه حضور در استقلال دارد اما او می خواهد شماره یک تیمش باشد و دیگر نمی خواهد دوران نیمکت نشینی اش تکرار شود. رکوردار کلین شیت در استقلال به شرطی قراردادش را در جمع آبی پوشان تهرانی تمدید می کند که رحمتی از استقلال جدا شود.

روزبه چشمی
روزبه چشمی را باید لژیونر جدید فوتبال ایران بنامیم،بازیکنی که فصل پر فرازو نشیبی را پشت سر گذاشت و اگرچه همواره در ترکیب ثابت این تیم قرار داشت اما رابطه خوبی با هواداران استقلال نداشت و انتقادات زیادی را متحمل شد.
او فصل بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ را در استقلال باقی ماند و بازهم در ترکیب این تیم بازی های زیادی را انجام داد اما سرانجام پیشنهادات از لیگ های حوزه خلیج فارس باعث شدند تا چشمی نیز مثل بسیاری از فوتبالیست های ایرانی تصمیم به خروج از لیگ ایران را بگیرد.
روزنامه استاد الدوحه قطر، خبر داده است که روزبه چشمی وارد دوحه شده تا مذاکرات نهایی را با الاهلی قطر انجام دهد.
 

گادوین منشا
قرارداد گادوین منشا پس از پایان بازی استقلال و العین به پایان رسیده است و این بازیکن که با سرو صدای فراوان از پرسپولیس جدا و پیراهن آبی را پوشید آزاد است.
به نظر می رسد با توجه به عملکرد نه چندان خوب او در نیم فصل دوم لیگ هجدهم باشگاه استقلال مایل به تمدید قرارداد منشا نیست و مهاجم نیجیریه ای باید به دنبال تیم دیگری باشد.

آیاندا پاتوسی
آیاندا پاتوسی بهترین خرید استقلال در لیگ هجدهم محسوب می شود، او هرچند در نیم فصل دوم به جمع آبی پوشان تهرانی پیوست اما آن قدر عملکرد خوبی داشت که به سرعت به چهره ای محبوب نزد هواداران این تیم تبدیل شد. او اگرچه به صورت قرضی استقلالی شد اما در قراردادش بندی وجود دارد که با پرداخت مبلغ 300 هزار دلار به عنوان رضایت نامه به باشگاه کیپ تاون او را به صورت دائم حفظ می کند.
به طور حتم بازیکنی که تا کنون نمایش فوق العاده ای در ترکیب آبی ها داشته است هر طور شده در استقلال حفظ خواهد شد.

 

امید نورافکن
نورافکن بعد از یک نیم فصل ناموفق در شارلوا ترجیح داد در نیم فصل دوم لیگ هجدهم دوباره به استقلال برگردد و آبی‌ها دقیقا همان پولی که برای رضایتنامه اش دریافت کرده بودند را به خودش دادند تا نیم فصل این بازیکن را به صورت قرضی در اختیار داشته باشند.
حالا باید دید که آیا مدیران استقلال می خواهند قرارداد این بازیکن را به صورت دائم امضا کنند یا او دوباره به باشگاه شارلوا برخواهد گشت چرا که بی‌تردید باشگاه استقلال برای دائمی کردن قرارداد این مدافع جوان باید چندصد هزار دلار به باشگاه شارلوای بلژیک بدهد و با توجه به شرایط مالی استقلال پرداخت آن کار ساده ای نخواهد بود.

محسن کریمی
مهاجم سرعتی استقلال با خطر جدایی از این تیم تهدید می‌شود. کریمی جدا از توانایی‌های فنی‌اش با مشکل مصدومیت‌های پی در پی مواجه است و این موضوع ممکن است به قیمت جدایی وی از استقلال در فصل بعد تمام شود.
پژمان منتظری کاپیتان دوم استقلال که رکوردار بازی برای این تیم در لیگ هجدهم محسوب می شود قراردادی با آبی پوشان ندارد اما به طور حتم مسولان این تیم سخت در تلاش هستند قرارداد وی را تمدید کنند.
هرچند پس از صحبت های تند منتظری پس از بازی استقلال و سپیدرود رشت اخباری شنیده می شد مبنی بر این که او پیراهن آبی را از تن خارج می کند اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این مدافع کهنه کار در لیگ نوزدهم کاپیتان اول استقلال خواهد بود.

وریا غفوری
باشگاه استقلال 9 روز قبل در اطلاعیه ای اعلام کرد که این باشگاه مذاکرات خود با وریا غفوری را آغاز کرده و پیشنهاد این باشگاه به این بازیکن برای سال آینده ارائه شده است. در اطلاعیه باشگاه استقلال نوشته شده بود غفوری یک هفته فرصت دارد تا پاسخ خود به پیشنهاد باشگاه را ارائه کند.
دو روز از فرصت در نظر گرفته شده برای وریا غفوری به پایان رسید و تکلیف این بازیکن مشخص نیست و باشگاه استقلال هنوز هیچ واکنشی به این موضوع نداشته است.

علی کریمی
باشگاه استقلال امروز مذاکرات اولیه خود را با علی کریمی بر سر تمدید قرارداد آغاز کرده است و امیر حسین فتحی پیشنهادات خود را به این بازیکن برای تمدید قرارداد ارائه و مقرر شد این بازیکن پاسخ او را ظرف روزهای آینده بدهد.
ورزشی**9464**9118**

برچسب‌ها:

نظر شما