شناسهٔ خبر: 33130927 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هشدار وزیر خارجه لبنان درباره توطئه‌های خارجی برای اسکان دائمی آوارگان فلسطینی و سوری

وزیر خارجه لبنان از توطئه‌های خارجی برای اسکان دائمی آوارگان فلسطینی و سوری در لبنان خبر داد اما تأکید کرد، بیروت با قدرت در مقابله این توطئه‌ها خواهد ایستاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان اعلام کرد، توطئه‌هایی خارجی برای اسکان دائمی آوارگان فلسطینی و سوری در لبنان وجود دارد و اخیرا به شدت افزایش یافته به نحوی که دولت لبنان را تهدید می‌کند اما بیروت سرسختانه در مقابل این موضوع خواهد ایستاد و در ساقط کردن آن موفق خواهد بود.

بر اساس گزارش روزنامه مصری «الیوم السابع»، باسیل افزود: خطر اسکان (دائمی) آوارگان از سال 1948 (سال اشغال فلسطین) همواره لبنان را تهدید می‌کرده اما امروز این خطر، بزرگتر شده به نحوی که به خطری بزرگتر تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت، تنها رجوع به قانون اساسی لبنان کافی نیست و دولت لبنان نیز باید در کنار قانون اساسی مانع از اجرای توطئه‌های اسکان دائمی آوارگان در لبنان شود، مسأله‌ای که نابودی «مسأله فلسطین و سوریه» را دنبال می‌کند و اکنون یک «خواست خارجی واضح» برای باقی ماندن آوارگان سوری بر خاک لبنان وجود دارد.

باسیل در ادامه تصریح کرد: همانطور که در 25 می 2000 ارتش اسرائیل را در جنوب لبنان شکست دادیم، توطئه‌های اسکان (آوارگان) را نیز ساقط خواهیم کرد و فلسطینی‌ها و سوری‌ها به سرزمین و وطن خود بازخواهند گشت.

مقامات لبنانی بارها اعلام کرده‌‌اند،  این کشور دیگر تحمل «پیامدهای حضور آوارگان سوری در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و حیاتی» را ندارد و  نگران هستند.جزئیات بیشتر (اینجا و اینجا)

آوارگان فلسطینی در 12 اردوگاه در لبنان زندگی می‌کنند و جمعیت آنها حدود 210 هزار نفر اعلام شده است. همچنین تعداد آوارگان سوری در لبنان نیز بیش از یک میلیون و نیم نفر بر آورد شده است. 

انتهای پیام/م

نظر شما