شناسهٔ خبر: 33130827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مازندرانی بهاری می شود

دمای مازندران 10 درجه کاهش می یابد

ساری – ایرنا –اداره کل هواشناسی مازندران از خنک شدن هوای استان طی روزهای آینده با ورود سامانه بارشی کم فشار خبر داد و اعلام کرد: کاهش دما در بعضی مناطق تا 10 درجه سانتی گراد خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران امروز یکشنبه گرم ترین روز هفته نخست خرداد خواهد بود که دمای هوا تا 37 درجه گرم می رسد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: امروز آسمانی صاف برای استان پیش بینی می شود و در تمامی مناطق مردم شاهد افزایش محسوس دما خواهند بود.

تاکامی افزود: از فردا با این که سامانه بارشی نداریم اما دمای هوای استان کاهشی می شود و خنک شدن هوا را در پیش داریم ولی از عصر سه شنبه تا روز پنجشنبه با نفوذ سامانه سرد بارشی برای تمام مناطق مازندران، بارش باران، کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

وی همچنین گفت : مردم استان در این مدت شاهد پدیده رعد و برق همراه با وزش نسبتا شدید باد خواهند بود که تا 60 کیلومتر پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی مازندران تاکید کرد که دمای هوا در این مدت تا 10 درجه سانتی گراد در مناطق مختلف استان نسبت به امروز کاهش می یابد که این کاهش دما برای مناطق کوهستانی محسوس تر است.

تاکامی  با اشاره به اینکه سامانه بارشی تا پایان هفته در مازندران مستقر است ، هشدار داد: آب گرفتگی معابر ، بالا آمدن آب رودخانه ها دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: بارش های رگباری و رعد و برق ممکن است در برخی نقاط به صورت نقطه ای منجر به جاری شدن سیلاب شود و از این باب مردم محلی و مسافران باید از اقامت در کنار رودخانه ها خودداری نمایند.

این کارشناس گفت که از روی جمعه شاهد خروج سامانه بارش و روند افزایشی دمای هوا مازندران خواهیم بود .

هم اکنون آسمان تمامی نقاط استان آفتابی و صاف است و پل سفید با 35 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین و بلده نور با دمای 25 درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه مازندران هستند.

  7335/1654

نظر شما