شناسهٔ خبر: 33130095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سید حسن خمینی:

امام پرچمی است که با نگاه به او راه گم نمی‌شود

شهرری- ایرنا- تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: امام راحل پیام آور ویژگی های بزرگ انسانی و اجتماعی برای جامعه ما و نماد ارزش‌ها و پرچمی است که با نگاه به او راه گم نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی شامگاه شنبه در دیدار با اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام (ره) پیام آور تمامی ویژگی‌های بزرگ انسانی و اجتماعی برای جامعه بوده و به همین دلیل روز به روز بر ارزش مراسم سالگرد ایشان افزوده می شود.

وی تصریح کرد: برپایی مراسم سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی در واقع بزرگداشت انقلاب به شمار می رود و هر ساله با جمع شدن در این مراسم در می یابیم که نباید ارزش های انقلابی را فراموش کنیم.

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) ضمن تقدیر از مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری بزرگداشت امام راحل در زمان خود و عدم تقارن با مراسم دیگر، گفت: این کلام رهبری نشانگر اهمیت مراسم و نگاه صحیح، دقیق و ارزشمند ایشان به عمق حقیقی بزرگداشت امام راحل است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه صفات متضادی در شخصیت امیرالمؤمنین(ع) جمع شده است، تصریح کرد: شخصیت امیرالمؤمنین(ع) ابعاد پیچیده ای دارد که چندان قابل جمع نیست از یکسو شجاعت امیرالمؤمنین(ع) خارق العاده است و از طرف دیگر او پدر ادبیات عرب نامیده می شود.

یادگار امام با بیان اینکه در روزگار ما شخصیت امام آینه شخصیت حضرت علی(ع) شد، افزود: رشحه ای از رشحات امیرالمومنین(ع) در روزگار ما در قالب شخصیت امام (ره) تابید و جلوه هایی از ویژگی های متمایز آن بزرگوار را در شخصیت امام دیدیم.

وی بیان کرد: یکی از ظلم ها به امام این است که حجاب سیاست مانع شناخت شخصیت علمی ایشان شده است و این روزها دوست و دشمن هم به این بعد از شخصیت امام راحل اقرار دارند؛ اما در مجموع در این خصوص کمتر گفته شده است.

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) افزود: امام(ره) در حوزه علومی که کار کرده یک سرآمد است و بُعد علمی ایشان در نقاط مختلف بسیار درخشان است.

وی بیان کرد: دل امام از یک سو در مقابل یک محبت کودکانه می لرزد اما از طرف دیگر در مقابل یک دنیا می ایستد و شجاعت امام جلوه ای از شجاعت امیرالمؤمنین(ع) است. 

سید حسن خمینی با اشاره به اینکه سختی ها می آیند و می روند ولی نباید هدف گم شود، افزود: امیرالمؤمنین(ع) و پیامبر(ص) هم کم اذیت نشدند؛ اما هدفشان گم نشد و شخصیت امام هم از این بعد بسیار کم نظیر است که هدف را گم نمی کند. 

وی با بیان اینکه شخصیت های اینگونه باعث حرکت می شوند و تحول ایجاد می کنند و دست مردم را می گیرند و تعالی می بخشند، تأکید کرد: امام راحل جامع ارزش ها برای جامعه ما است؛ اگر هر ساله گرد هم جمع می شویم برای آن است که این پرچم را به اهتزاز درآوریم تا راه گم نشود. 

یادگار امام ادامه داد: امام و مراسم بزرگداشت پرچمی است که ما هم در جامعه ترویج معنویت کنیم و هم آزادی مردم را رعایت کنیم؛ هم ذره ای از استقلال کشور کوتاه نیاییم و هم رفاه و آسایش مردم را؛ هم با فقر و تبعیض مبارزه کنیم و هم در کنار آن به آزادی های اجتماعی توجه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: قدرت دین به این است که می تواند جامع دنیا و آخرت انسان شود و دین می تواند همه این موارد را با هم جمع کند. هر جایی که دیدید اینگونه نیست آن قرائت از دین درست نیست.

یادگار امام یادآور شد: اگرچه از آن زمان انقلاب فاصله می گیریم، اما همواره باید این ارزش ها را برای همدیگر و برای جامعه تکرار کنیم و فراموش نکنیم که مراسم امام، بزرگداشت فرد نیست؛ همانگونه که مراسم علی(ع) و عاشورا بزرگداشت فردی نیست و این مراسم احیای تفکر دین کامل در روزگار است.

وی در ادامه با اشاره به توطئه دولت آمریکا برای مردم ایران، گفت: بیش از هر چیزی به وحدت و همدلی ملی نیازمندیم تا نقاط اتکای جامعه مان را بالا ببریم و دل هایمان را به هم پیوند دهیم.

سید حسن خمینی به روز قدس اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت روز قدس و حادثه تلخ مسجد الاقصی همواره اهتمام ویژه ای برای توجه به این روز وجود دارد.

وی حضور مردم را در راهپیمایی روز قدس امری مهم دانست و گفت: رژیم اشغالگر قدس به عنوان غده سرطانی جهان اسلام بوده که با حضور گسترده مردمی در راهپیمایی این روز نزجار ملت ایران از این غده سرطانی نمایان می شود.

به گزارش ایرنا، آخرین  جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) و دیدار مسئولان این ستاد با حجت الاسلام سید حسن خمینی شامگاه شنبه با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، محمد علی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) و جمعی از مقامات لشکری و کشور در سالن اجتماعات حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

1970/6003

نظر شما