شناسهٔ خبر: 33129226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جمع آوری بیش از ۲ میلیارد ریال کمک نقدی به ستاد دیه خراسان رضوی

رئیس ستاد دیه خراسان رضوی گفت: از ابتدای ماه رمضان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک نقدی با مراجعه حضوری خیرین به ستاد دیه استان جمع آوری شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد،جواد غفوریان طوسی رئیس ستاد دیه خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تصادفات، حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه، بدهکاری مالی، ایراد صدمات بدنی و قتل شبه عمد یا غیر عمد از جمله محکومیت‌های این افراد است که بدهکاران مالی با ۶۰۲ نفر بیشترین تعداد این محکومان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: شهرستان مشهد با ۴۴۳ نفر و سرخس با پنج نفر زندانی جرایم غیرعمد به ترتیب بیشترین و کم‌ترین این زندانیان را به خود اختصاص داده اند.

رئیس ستاد دیه خراسان رضوی گفت: پارسال هزار و ۲۹۰ نفر در پی جشن‌های گلریزان در این استان آزاد شدند و ۶۵۵ نفر با پذیرش اعسار از محاکم دادگستری، ۱۶۹ نفر بواسطه مشاوره مددکاران زندان‌های استان و اختصاص مبالغ برنامه ماه عسل و ۴۶۶ نفر با کمک مستقیم ستاد دیه در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

غفوریان طوسی افزود: در حال حاضر جشن گلریزان در شهرستان‌های درگز، تربت حیدریه، قوچان، گناباد، کاشمر، سرخس، سبزوار، خواف، تربت جام، تایباد و بجستان برگزار شده و در مشهد، کاشمر و نیشابور نیز تا هشتم خرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته از ابتدای ماه مبارک رمضان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک نقدی با مراجعه حضوری خیرین به ستاد دیه استان جمع آوری شده است.

رئیس ستاد دیه خراسان رضوی با اشاره به این که مراسم اصلی گلریزان روز چهارشنبه هشتم خرداد ماه ساعت ۲۱ در تالار نور مشهد برگزارخواهد شد؛ گفت:کمک ستاد دیه استان برای هر زندانی یک بار انجام می‌شود و بازگشت دوباره زندانیان آزاد شده مرتبط با جرایم غیر عمد به زندان نادر بوده است.

انتهای پیام// ز.‌ی


شمار زندانیان نیازمند مرتبط با جرایم غیر عمد در خراسان رضوی ۷۲۵ نفر است

نظر شما