شناسهٔ خبر: 33116586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای مناسب طرح بسیج ملی کنترل فشارخون با اطلاع رسانی محقق می شود

مراغه - ایرنا - رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در این شهرستان گفت: اجرای مناسب و موثر این طرح نیازمند آگاه سازی و اطلاع رسانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اصغر تنومند روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اجرای این طرح در راستای ماموریت ها و رویکردهای وزارت بهداشت و در قالب طرح تحول نظام سلامت در حال اجرا بوده و نیازمند همراهی مردم، مسئولان و رسانه هاست.
وی با اشاره به اجرای این طرح در دو مرحله، ادامه داد: برای این منظور کمیته های ویژه ای با حضور کارشناسان بهداشتی و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان تشکیل شده و مرحله اول که از 27 اردیبهشت آغاز شده تا ۱۵ خرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت.
تنومند اضافه کرد: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون برای کنترل، شناسایی و سنجش فشارخون به عنوان یکی از عوامل مهم بیماری زا در بین افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی، دیابتی و نیز مادران باردار در حال اجراست.
وی با اشاره به جمعیت بالای مبتلا به فشارخون در کشور و شهرستان مراغه گفت: براساس آمارهای موجود از مجموع حدود ۱۳۷ هزار نفر جمعیت بالای ۳۰ سال این شهرستان، حدود ۳۰ هزار نفر دچار فشارخون بالا هستند.
وی افزود: متاسفانه در جامعه و کشورمان بسیاری از مبتلایان به فشارخون بالا از بیماری خود اطلاع نداشته و فقط حدود ۳۹ درصد آنان تحت درمان و مصرف دارو هستند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیز گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در فاز اطلاع رسانی بوده و بخش شناسایی مبتلایان به فشار خون نیز از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه اجرا می شود.
سلیمانی افزود: این طرح با حضور مراقبان سلامت،بهورزان و کارشناسان بهداشتی در خانه های بهداشت روستایی، مراکز جامع سلامت شهری و نیز توسط پایگاه های ثابت و سیار این دانشکده اجرا می شود.
شهرستان مراغه با  268 هزار نفر جمعیت در  127 کیلومتری جنوب تبریز،مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3077/۷۴۸۷/518

نظر شما