شناسهٔ خبر: 33114349 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

کلانتری:

هرچه کار قرآنی در دانشگاه افزایش یابد فضای دانشگاه سالم‌تر می‌شود

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: هر چه کار قرآنی در دانشگاه افزایش یابد باعث می‌شود فضای دانشگاه سالم‌تر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری بعدازظهر امروز در  بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور یافت.

وی در نشست با کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و در حاشیه مراسم اختتامیه بخش دانشگاهی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: خدمت به قرآن یکی از بهترین و ارزشمندترین خدمتهای جهان است. خیلی کارها را انجام می‌دهیم اما ارزش نیستند اما خدمت به قرآن همه‌اش برکت و نور است. ترویج قرآن یعنی ترویج نور و تبلیغ هدایت و تلاش برای نزدیک کردن بندگان به سفره با برکت الهی. لذا باید این توفیق را قدر بدانیم.

 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در دانشگاه هر چه کار قرآنی افزایش یابد باعث می‌شود فضای دانشگاه سالم‌تر شود سلامت روانی روحی و جسمی در سایه انس با قرآن پدید می آید. حتی تأکید شده است "النظر الی مصحف عباده" یعنی نگاه به قرآن کریم عبادت و نور است. در جای دیگری آورده شده نظر و نگاه به والدین عبادت است. ترویج توسعه فرهنگ قرآن از مهم‌ترین کارهایی است که می‌‌توان انجام داد.

وی صریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که با پیگیری دکتر طالب تاش صورت‌گرفته موج بزرگ قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی راه افتاده است. با احیای کانون‌های قرآنی نشریات عمومی علمی و پژوهشی قرآنی که امسال از دانشگاه مجوز گرفتند و عملیاتی می‌شوند و نیز انتشار متون قرآنی فرهنگ‌سازی در زمینه قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده است. بحمدالله این کارها شروع شده و اگر خدمت به قرآن و انس با آن برسد به جایی که انسان به اخلاق قرآنی دست یابد یعنی تخلق به اخلاق خدایی اتفاق بیفتد و به اسوه حسنه و انسان کامل الهی نزدیک شویم یعنی به هدف نهایی نزول قرآن نزدیک شده‌ایم.

کلانتری بیان کرد: قرآن نازل شده تا انسان به وسیله آن به خدا برسد. باید تلاش کنیم تا این مقصد حفظ شود. می‌توانیم در این مسیر گام برداریم انس و تدبر قرائت و تفسیر قرآن کریم هم برای همین مقصود است. روایت است شخصی نزد پیامبر آمد که ایشان قرآن به او بیاموزد تا وقتی‌که پیامبر رسید به آیه فمن یعمل مثقال ذره خیراً یره; وقتی به این آیه رسید آن مرد بلند شد و رفت؛ پرسیدند از پیامبر که چرا این شخص رفت؟ پیامبر فرمود بین سه نفر رجل و هو و فقیه یعنی او فقیه شد و از جمع ما خارج شد. یعنی به لایه‌های درونی دین دست پیدا کرد لذا این هدف نهایی را چه در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و مسابقات قرآنی نباید فراموش کنیم. امسال دانشگاه آزاد اسلامی میزبان مسابقات سراسری قرآن و عترت است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از غرفه‌های دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ازجمله غرفه دانشگاه آزاد اسلامی, غرفه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, غرفه دانشگاه فرهنگیان و غرفه آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد. سپس در مراسم اختتامیه بخش دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که با حضور حجت الاسلام رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد, حاضر شده که در این مراسم از تمامی غرفه‌های دانشگاهی تجلیل به عمل آمد. وی در پایان نیز در حاشیه مراسم اختتامیه بخش دانشگاهی در نشست با کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران حضور یافت و از نرم‌افزار کهکشان قرآنی رونمایی کرد.

انتهای پیام/4126/ن

نظر شما