شناسهٔ خبر: 33112631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

قرآن کریم باید در زندگی مردم پیاده شود

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرآن کریم باید در زندگی مردم پیاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «عبدالهادی فقهی ‌زاده» در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی که امروز(شنبه 4 خرداد) در سالن همایش های غدیر برگزار شد، با اشاره به تقسیم مطالعات قرآنی به هنجاری و غیرهنجاری گفت: این نمایشگاه به صورت هنجاری درصدد کشف قواعد و گشودن گره های فهم است، اما نباید نسبت به مطالعات غیرهنجاری نظیر مطالعات عموم مستشرقان غافل شویم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: گرایش مستشرقان دوره صفویه در ایران که در نگارش تاریخ ما تاثیرگذار بوده اند، ضدهنجاری است و آثار قرآنی و علوم اسلامی آنان نیز بر این مبنا بوده است که شبهاتی را مطرح می کند.


وی از دفتر تبلیغات به عنوان مولود انقلاب یاد کرد و اظهار داشت: دفتر تبلیغات توانست دانشوران مسلط به ادبیات فرهنگ دینی را جمع کرده و گروه های تخصصی را شکل دهد.


فقهی زاده این نمایشگاه را کارنامه ای درخشان و پرافتخار توصیف کرد و ادامه داد: دستاوردهای ارائه شده با حوزه تولید و توزیع مرتبط است ولی برای یافتن مخاطب و راهیابی به عینت زندگی باید راه طولانی را طی کرد.


وی تأکید کرد که صرف کتاب علم خواندن قرآن کریم یک آسیب بزرگ است و باید بدانیم که قرآن علاوه بر اینکه کتاب علم است کتاب حقیقت و زندگی نیز به شمار می آید.


معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قرآن همواره با افراد زنده سخن می گوید، خاطرنشان ساخت: قرآن به برکت انقلاب اسلامی به صورت مطلوب چاپ و منتشر شده و تحولاتی ایجاد شده که در جهان اسلام بی نظیر است، ولی باید تدابیر بیاندیشیم که تولیدات به دل ها راه یابد و تربیت کند.


وی افزود: قرآن کریم کتاب زندگان و برای زندگی بوده و باید در زندگی مردم پیاده شود. امیدواریم با همکاری حوزه علمیه قم خدمات علمی، پژوهشی، تبلیغی، ترویجی، رسانه ای و هنری داشته باشیم

نظر شما