شناسهٔ خبر: 33111997 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

سونی حداقل تا سه سال آینده از کنسول پلی استیشن 4 پشتیبانی خواهد کرد

نیما رمضانی / gamingbolt

صاحب‌خبر -

سونی در چند مدت اخیر کاملا بر روی توسعه پلی استیشن 5 تمرکز داشته و در حال آماده‌سازی کنسول نسل بعدی‌اش است اما این بدین معنا نیست که از پشتیبانی کنسول پلی استیشن 4 غافل خواهد شد.

سونی به احتمال زیاد کنسول جدید خود را تا سال 2020 عرضه می‌کند اما پلی استیشن 4 هنوز به انتهای خط نرسیده و حداقل تا چند سال دیگر می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

پلی استیشن 4

سونی اخیرا از پلی استیشن 4 صحبت کرده و اینکه چه نقشی در حضور کنسول جدید خواهد داشت. آن‌ها به صاحبان این کنسول اعلام کردند که PlayStation 4 حداقل تا چند سال آینده کنار نخواهد رفت و نباید نگران باشند. سونی حضور PS4 را ضروری می‌داند و حداقل تا سه آینده به طور کامل از آن پشتیبانی خواهد کرد. همچنین پلی استیشن 5  از قابلیت backward compatibility بهره می‌برد (قابلیت اجرای بازی‌های نسل قبل) که نشان می‌دهد آن‌ها به این کنسول پرفروش اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. ناگفته نماند که هنوز چند بازی بزرگ انحصاری برای پی اس 4 در راه است و این بازی‌ها به احتمال زیاد بین نسلی بوده و برای پلی استیشن 5 نیز عرضه خواهند شد.

سونی تا پیش از این هم، از چنین رویکردی در رابطه با پلتفرم‌هایش استفاده کرده بود. در زمان عرضه پلی استیشن 3، سونی، پلی استیشن 2 را کنار نگذاشت و تا چند سال به طور کامل از آن پشتیبانی کرد و با توجه به موفقیت‌های بزرگ PlayStation 4، بدیهی است که سونی می‌خواهد تا حد ممکن از آن پشتیبانی کرده و در واقع جواب اعتماد مخاطبان را بدهد.

شرکت سونی اخیرا عملکرد نسبتا متوسطی داشته و به آرامی در حال پیش روی است اما به زودی با قدرت هر چه بیشتر باز خواهد گشت و طرفداران باید منتظر غافل‌گیری‌های زیادی از این شرکت باشند. آن‌ها اخیرا با شرکت مایکروسافت نیز شروع به همکاری کرده‌اند که نشان می‌دهد برای رسیدن به اهداف‌شان و جذب مخاطب، حاضرند هر کاری انجام دهند.

نظر شما