به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران، «اسفندیار نظری» در این جلسه افزود: مدرسه محوری یعنی تفویض اختیار و زمینهسازی برای گسترش و خلق مشارکت تمام ذینفعان در راستای ارتقای اثربخش و کیفیت مدرسه.
وی با بیان اینکه اگر قرار است آموزش و پرورش به چشم بیاید و برای آن حساب باز کنند نیازمند تغییر میباشد، تصریح کرد: یکی از چالشهای اصلی برنامه در مدارس از ستاد تا صف عدم اجرای مستمر و فرآیندی آنها است که نظام راهبری مدرسه محوری درصدد رفع این چالش می باشد.
دبیر ستاد راهبری نظام مدرسه محوری اذعان داشت: مهمترین آفت یک سازمان آن است که خود را با نیازهای و انطباق با آن آماده نکند. شرط بقای یک سازمان تغییر میباشد و راه تنفس آموزش و پرورش کشور، استان و شهرستان اجرای برنامه نظام راهبری مدیریت مدرسه محور می باشد.
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در نظام راهبری مدیریت مدرسه محور ۳ رویکرد « فضای صادقانه همراه با همدلی و هوشمندانه بودن، تلاش عالمانه و نشاط و بالندگی» باید اتفاق افتد، گفت: نکته مهم در اجرای برنامه راهبری مدیریت مدرسه محور بایستی توسعه همراه با برنامه باشد و بنابراین مدرسه محوری باید تبدیل به یک برنامه و حرکت در مسیر برنامهریزی باشد.
نظری در ادامه اظهارداشت: مسئله عمده در نظام راهبری تغییر در شیوهها و نگرشها میباشد .
۴۶
نظر شما