شناسهٔ خبر: 33109108 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

از پرداخت مالیات «شفر» توسط استقلال تا قرارداد یک میلیون دلاری

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - انتشار رقم قراردادهای اعضای خارجی تیم استقلال حواشی زیادی در فضای مجازی داشته است.


به گزارش بانک ورزش، در حالی که استقلال به دنبال یک مربی خارجی است تا وضعیت نیمکت مربیگری خود را برای فصل جدید مشخص کند، و برخی از بازیکنان خارجی این تیم رفتنی هستند، انتشار مبالغ و بندهای قرارداد تعدادی از بازیکنان و کادرفنی خارجی استقلال قابل توجه است.


تسنیم بر اساس قرارداد شفر با استقلال، نوشته است: نسخه قرارداد انگلیسی شفر 13 اردیبهشت سال 97 در آبادان امضا شد. قرار شد که نسخه فارسی آن نیز آماده و تحویل سازمان لیگ و هیئت فوتبال داده شود. در زیرِ قرارداد نسخه فارسی، امضای امیرحسین فتحی به عنوان سرپرست باشگاه استقلال دیده می‌شود. اگر چه مدیرعامل فعلی استقلال آن زمان نمی‌توانست تغییراتی در قرارداد ایجاد کند، اما قطعا در جریان جزئیات این قرارداد بوده است.

 

بررسی جزئیات قرارداد شفر:

ناخالص قرارداد جهت فصل 2018 - 2017 معادل 900 هزار دلار است که به شرح زیر پرداخت می‌شود:

مبلغ 750 هزار دلار خالص برای سرمربی بوده و مالیات نیز توسط باشگاه پرداخت خواهد شد. مبلغ 150 هزار دلار به عنوان گارانتی پرداخت مالیات با در نظر گرفتن این شرایط که مبلغ خالص پرداختی بیشتر از 750 هزار دلار نشود. مبلغ 90 هزار دلار پس از عقد قرارداد و ثبت آن در سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال به زودی به او پرداخت می‌شود. باشگاه موافقت کرده که مبلغ 460 هزار دلار (با خودکار آبی نوشته شده 660 هزار دلار) به عنوان حقوق ماهیانه پرداخت کند. از اول نوامبر ژوئن 2018 تا اول ژوئن 2019 مبلغ 55 هزار دلار در ماه پرداخت شود.

 

مبلغ ناخالص جهت فصل 2020 - 2019 یک میلیون و 80 هزار دلار است که به صورت زیر پرداخت می‌شود:

مبلغ خالص 900 هزار دلار از قرارداد در طول این فصل فوتبالی به سرمربی تعلق دارد. مالیات قرارداد سرمربی توسط باشگاه پرداخت می‌شود و رسید آن تحویل داده می‌شود. مبلغ 180 هزار دلار به عنوان گارانتی پرداخت مالیات با در نظر گرفتن این شرایط که مبلغ خالص پرداختی بیشتر از 900 هزار دلار نشود. مبلغ 90 هزار دلار به عنوان پیش قرارداد بعد از ثبت در سازمان لیگ پرداخت می‌شود. باشگاه استقلال موافقت می‌کند مبلغ 810 هزار دلار به عنوان حقوق ماهیانه پرداخت کند.

 

شرایط اختصاصی قرارداد

عدم پرداخت حقوق ماهیانه و یا پاداش‌ها به مدت بیش از 60 روز موجب فسخ قرارداد یک طرفه خواهد شد.

 

برخی از شرایط عمومی قرارداد

10 درصد از تمامی درآمدهای لیگ قهرمانان آسیا متعلق به سرمربی و دستیارانش است. سرمربی موظف است حقوق دستیاران اضافی دیگر مانند مربی بدنساز که برای دوره بدنسازی تیم لازم است را خود بپردازد و باشگاه مسئولیتی ندارد.  

 

به گزارش بانک ورزش، در اسنادی که منتشر شده، مبلغ و بندهای قرارداد بازیکنانی چون پاتوسی، ایسما، نیومایر، گرو و تیام هم وجود دارد که همین موضوع واکنش‌هایی را در فضای مجازی در پی داشته است. امیرحسین فتحی چندی پیش گفته بود که قرارداد مسوولان وقت باشگاه استقلال با وینفرد شفر کاملا غیرحرفه‌ای بوده است و بندی برای فسخ قرارداد با وی وجود نداشته است.
  

نظر شما