شناسهٔ خبر: 33105237 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عطوان از اهداف نشست بحرين مي گويد ؛

هدف از برگزاری نشست بحرین نابودی کامل آرمان فلسطین است

سردبیر روزنامه رای الیوم نشست بحرین درخصوص توطئه جدید آمریکا و صهیونیسم علیه آرمان فلسطین موسوم به معامله قرن را یک فاجعه بزرگ خواند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم نشست بحرین درخصوص توطئه جدید آمریکا و صهیونیسم علیه آرمان فلسطین موسوم به معامله قرن را یک فاجعه بزرگ خواند و با هشدار به برخی کشورهای عرب سرسپرده آمریکا گفت: هدف از برگزاری این نشست نیز نابودی کامل آرمان فلسطین است.
عبدالباری عطوان در سخنان هفتگی خود که در بخش تصویری رای الیوم منتشر می شود گفت هدف از این نشست، جمع آوری پول از کشورهای حوزه خلیج فارس برای تثبیت اشغالگری و تثبیت اسرائیل بزرگ است. پولهای نفت و کشورهای حوزه خلیج فارس تحت فشارهای آمریکا روانه اسرائیل می شود تا آرمان فلسطین با استفاده از آن نابود و اسرائیل بزرگ ایجاد شود. این، برنامه آنهاست. در واقع ما داریم خانه خودمان را با پول خودمان نابود می کنیم. واقعیت همین است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برخی اعراب به خصوص اعراب حوزه خلیج فارس را مثل گله گوسفند جلو انداخته است و به آنها دستور می دهد آرمان فلسطین را نابود کنید، حق بازگشت را نابود کنید، همه چیز را نابود کنید. اتفاقی که دارد روی می دهد همین است. نشست به اصطلاح صلح و شکوفایی اقتصادی!! کدام شکوفایی اقتصادی تحت اشغال به دست می آید؟ این در واقع بخش اقتصادی طرح موسوم به ”معامله قرن“ است و پس از آن نوبت به بخش سیاسی آن می رسد. این در واقع همان عادی سازی روابط است. موشه کحلون وزیر دارایی اسرائیل که اساس این نشست را طراحی کرده است و همه امور آن را زیر نظر دارد می خواهد با وزرای دارایی کشورهای حوزه خلیج فارس بنشیند و برای آینده منطقه و تأسیس اسرائیل بزرگ برنامه ریزی کند. چگونه می توان اقتصاد و سیاست را از هم جدا کرد؟ چگونه می خواهند با بخش اقتصادی آغاز کنند، یعنی ما اینقدر احمق و کودن هستیم که فرق اقتصاد و سیاست را نمی فهمیم؟ اقتصاد و و سیاست کی از هم جدا بوده اند؟ آنها مثل کودک با ما رفتار می کنند. کودک که نه، ما را م‏ُنگُل و کودن و نفهم فرض کرده اند. این حقیقت است. بیایید کمی به خودمان بیاییم.
 
<div id="video-display-embed-code_3542709"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2435158/3542709?width=400&height=300"></script></div>
 
عطوان تصريح کرد: آنها عمدا ملت فلسطین و ملت های عربی را گرسنه نگه داشته اند تا به این مرحله برسند. کش دادن مسئله فلسطین و شهرک سازی ها و... همه و همه عمدی بوده است تا ملت فلسطین را به این مرحله برسانند تا پرچم سفید را بلند کند و پیروزی اسرائیل را به رسمیت بشناسد و از همه حقوق خود مقابل لقمه ای نان چشم پوشی کند اما چه کسی تضمین می کند که پس از آن چه می شود. می گویند 68 میلیارد دلار در نشست بحرین جمع آوری می شود تا به ملت فلسطین رشوه بدهند تا فلسطین را در مقابل این مبلغ بفروشد. فکر کنید، فلسطین از نظر آنها چقدر ارزان است. ترامپ ظرف کمتر از 48 ساعت 450 میلیارد دلار از عربستان سعودی گرفت اما می خواهند آرمان فلسطین را با 68 میلیارد دلار نابود کنند و از بین ببرند. واقعا ارزان است. حتی سرزمین های ما نیز برای آنها بی ارزش شده است. اسرائیل بزرگ در راه است. چه کسی عامل این همه بدبختی ملت های عربی است؟ آمریکا و اسرائیل عامل این همه بدبختی هستند. چرا اردن 40 میلیارد دلار بدهی دارد؟ زیرا آنها فساد را در اردن گسترش دادند و تشویق کردند و اردنی ها را به این وضع گرفتار کردند و اکنون می خواهند معامله قرن را به زیان ملت اردن اجرا کنند. می خواهند اردن، وطن فلسطینیان باشد و دستکم سه میلیون فلسطینی را از شهرهای پرجمعیت کرانه باختری به اردن منتقل کنند تا آنجا وطن همیشگی آنها باشد. آنها می خواهند فلسطینیان را برای همیشه در اردن اسکان دهند و آنها را به وطن آنها تبدیل کنند. اولین گام هم اسکان دائم فلسطینیان موجود در اردن و تثبیت شهروندی آنها در این کشور و لغو کامل حق و حقوق آوارگان فلسطینی است.
 
<div id="video-display-embed-code_3542923"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2435158/3542923?width=400&height=300"></script></div>
 
عطوان در ادامه با اشاره به آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی ”آنروا“ گفت: جارد کوشنر مشاور و داماد ترامپ گفت وجود آنروا اصلا ضرورتی ندارد. آنروا به پنج میلیون فلسطینی در لبنان، اردن، سوریه و مصر و نیز اردوگاه های فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه خدمات رسانی می کند و الآن می خواهند آن را از بین ببرند. تصور کنید که فقط 250 هزار دانش آموز فلسطینی در نوار غزه در مدارس آنروا درس می خوانند و با نابودی آنروا آنها هم در خیابان سرگردان می شوند. این واقعیت است. امیدوارم برادران اردنی و دولت و شاه این کشور آگاه باشند و در نشست بحرین شرکت نکنند. شاید بگویند بگذارید برویم و ببینیم و بشنویم. بابا به وادی عربه هم رفتیم و دیدیم و شنیدیم، چه فایده ای نصیب ما شد. آیا نتیجه ای نصیب اردن شد و به صلح و ثبات رسیدید. در خصوص اسلو نیز همین گونه است. چه فایده ای داشت. آیا اصلا اسلو اجرا شد؟ من کاملا با نشست بحرین مخالفم ولی فرض کنیم که رفتیم و توافقاتی هم شد، چه تضمینی هست که آن را اجرا کنند. ترامپ از توافق هسته ای (ایران) که با شش کشور بزرگ امضا شده بود خارج شد چه کسی پایبندی آنها به نتایج نشست بحرین را تضمین می کند. برای بازسازی نوار غزه کنفرانس برگزار کردند. هنوز یکصد هزار خانه ویران شده در غزه وجود دارد. تصمیماتی که در کنفرانس بازسازی غزه گرفته شد کجاست؟ سال 1996 نشستی برای صلح و ثبات در شرم الشیخ برگزار کردند، تصمیمات این نشست کجاست و کدام یک از آنها اجرا شده است؟ آیا نمی خواهیم کمی بیدار شویم؟
 
<div id="video-display-embed-code_3542997"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2435158/3542997?width=400&height=300"></script></div>
 
برادران ؛ برنامه حساب شده ای وجود دارد و آنها در حال اجرای آن هستند و ما احمق و کودن هستیم و هیچ توجهی نداریم. حتی ارتش های سایبری هم که صدها میلیون دلار برای آن هزینه کرده اند برای تخریب وجهه ملت فلسطین است تا زمینه را برای اجرای معامله قرن آماده کنند و بگویند ملت فلسطین خودش سرزمین فلسطین را فروخت و از حقوق خود چشم پوشی کرد. ملت فلسطین در کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها وضع خوبی دارد و نمی خواهد بجنگد و حتی تمایلی هم به بازگشت ندارد. چگونه به این نتیجه رسیدند؟ کار آنها تخریب کردن است. مثلا حماس؛ حماس جنبش مقاومت است اما آن را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده اند و کار به جایی رسید که دشمنی اعراب با حماس بیشتر از دشمنی اسرائیلی ها با آن شده است. به خدا این کارها زشت است. تخریب وجهه فقط به ملت فلسطین و حماس محدود نشد بلکه به حزب الله نیز کشیده شد. چرا؟ چون این حزب 150 هزار موشک دارد. چون این حزب هم توانایی و هم اراده لازم را برای حمله به اسرائیل دارد، چیزی که حکومت های عربی و بخصوص حکومت های عربی فاقد آن هستند و اکنون برنامه های ترامپ را اجرا می کنند. حتی ایران؛ گمان می کنید همزمانی اجرای مرحله دوم تحریم ها ضد این کشور با آغاز اجرای معامله قرن اتفاقی است؟ آیا لشکرکشی علیه ایران و اعزام ناو هواپیمابر و بمب افکن به منطقه اتفاقی است؟ آیا این لشکرکشی به منطقه همزمان با آغاز اجرای مرحله اول معامله قرن اتفاقی است؟ آنها می خواهند مشکلات برخی حکومت ها و نه ملت های عربی را از طریق نشست بحرین حل کنند. مثلا به اردن بگویند آوارگان فلسطینی را بپذیر و آنها را برای همیشه اسکان بده تا دیگر حق بازگشتی در کار نباشد تا ما بدهی چهل میلیاردی شما را پرداخت کنیم. در خصوص لبنان و مصر نیز وضع به همین منوال است. آویگدور لیبرمن گفته است احتمال دارد وزیر جنگ اسرائیل شود و شرط وی نیز برای پذیرش این سمت آن است که به نوار غزه حمله کند. بعید نمی دانم تلاش کنند حماس را نابود کنند تا طرح معامله قرن با توسل به زور اجرا شود.
عطوان ادامه داد: تشکیلات خودگردان فلسطینی، اردن، لبنان و... باید نشست بحرین را تحریم کنند. تحریم به تنهایی کافی نیست. اگر تشکیلات خودگردان جدی است باید هماهنگی های امنیتی با اسرائیل را متوقف کند و معاهده های اسلو را ملغی اعلام کند و شناسایی اسرائیل را پس بگیرد و برای مقابله با این خطر که آرمان فلسطین را تهدید می کند با حماس و دیگر گروه های فلسطینی همکاری کند. تشکیلات خودگردان و حماس نباید با حکومت های عربی که در نشست بحرین شرکت می کنند تعارف داشته باشند. همه کشورهای منطقه علیه ما توطئه می کنند. آنها بدون موافقت آمریکا هیچ پولی به فلسطینیان نمی دهند.
 
<div id="video-display-embed-code_3543002"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2435158/3543002?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما