شناسهٔ خبر: 33104802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- ابلاغ 6 هزار میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهوری، اخذ مجوز جذب 90 نفر آتش نشان، کشف انبار احتکار یک میلیون برگ کاغذ، توزیع شکر به نرخ دولتی و معرفی رییس کل جدید دادگستری هرمزگان از جمله اخبار مهم این استان در هفته گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هرمزگان در هفته گذشته (۲۸ اردیبهشت تا چهارم خردادماه) شاهد اخبار و رخدادهای بسیاری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بود که در این گزارش برخی از مهمترین این اخبار و رخدادها مرور می‌شود.

**اقتصادی
استاندار هرمزگان از ابلاغ ۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهوری به غرب استان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.
فریدون همتی شامگاه شنبه هفته گذشته در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: این میزان اعتبار در سال جاری و سال آینده برای اجرای ۱۲ طرح و پروژه بزرگ در غرب هرمزگان هزینه می‌شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: دو میلیارد و ۷۱۶ میلیون دلار محصولات تولیدی استان در یک سال گذشته صادر شد.
خلیل قاسمی روز سه شنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: البته سال گذشته سه میلیارد دلار صادرات محصولات تولیدی در هرمزگان هدف گذاری شده بود که بیش از ۹۰ درصد آن محقق شد.
استاندار هرمزگان گفت: ما از فعالیت‌های اتاق بازرگانی در راستای توسعه تجارت و رونق تولید در استان حمایت لازم را خواهیم داشت و این اتاق نیز باید مشارکت خوبی در این حوزه‌ها داشته باشد.
فریدون همتی شامگاه سه شنبه هفته گذشته در نشست با اعضای هیات رییسه موقت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان اظهار داشت: در بهمن ماه سال ۹۷ رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را صادر فرمودند که همه ما باید برای عملیاتی شدن و پیاده سازی این بیانیه در تمامی حوزه‌های مورد تاکید به ویژه حوزه اقتصاد بکوشیم تا توسعه اقتصادی استان رقم بخورد.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به توزیع شکر با نرخ مصوب دولتی در استان، گفت: توزیع این کالا به نرخ دولتی تا متعادل شدن قیمت آن ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، محمد عباسی روز یکشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قیمت مصوب دولتی هر کیلوگرم شکر در بندرعباس ۳۶ هزار ریال و در شهرستان‌ها ۳۷ هزار ریال است.

**قضایی، انتظامی، دفاعی
آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری هرمزگان روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور حجت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه در بندرعباس برگزار شد.
در این آیین از خدمات حجت الاسلام محمد صادق اکبری رییس پیشین اداره کل دادگستری هرمزگان قدردانی شد و علی صالحی به عنوان رییس کل جدید این حوزه معرفی شد.
مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان گفت: ۱۱ زندانی دیه و جرائم غیرعمد با بدهی ۳۷ میلیارد ریال از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با کمک خیران و ارایه تسیهلات کم بهره بانکی از زندان‌های استان آزاد شدند.
احمد مرادی نژاد روز شنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین زمینه آزادی هشت مددجوی زندان‌های هرمزگان با بدهی ۱۲ میلیارد ریال نیز در نشست هیات امنای ستاد دیه استان فراهم شد.
وی بیان داشت: این زندانیان بیشتر محکومان بدهی مالی، مهریه و نفقه هستند
سرهنگ عبدالمجید کرمی رییس پلیس آگاهی هرمزگان شنبه هفته گذشته اعلام کرد: فردی که اواخر فروردین ماه امسال جوانی را با ضربه‌های چاقو در بندرعباس به قتل رسانده بود، در یک عملیات پیچیده پلیسی در یکی از شهرستان‌های استان فارس دستگیر شد.
سرهنگ علی اصغر عبادی رییس پلیس امنیت عمومی هرمزگان شنبه هفته گذشته گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی استان در بازرسی از یک انبار در بندرعباس، یک میلیون و ۲۸۰ هزار برگ کاغذ احتکار شده به ارزش یک میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال کشف کردند.
شصت و یکمین ناوگروه اطلاعاتی و رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بعد از گذشت ۶۷ روز دریانوردی و بازدید از بندرهای سلطان قابوس و صلاله عمان و شرکت در تمرین مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان، چهارشنبه هفته گذشته در منطقه یکم امامت نداجا در بندرعباس پهلو گرفت.

**اجتماعی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از اخذ مجوز جذب ۹۰ نفر آتش نشان و راننده آتش نشان در شهرداری‌های استان از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد.
به گزارش ایرنا، رضا مدرس عصر چهارشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت نام آتش نشانان از روز شنبه چهارم خردادماه در آدرس www.hormozgan.ac.ir به صورت اینترنتی آغاز می‌شود.
همگام با بسیاری از اعضای جامعه پزشکی کشور، اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز یکشنبه هفته گذشته به پویش ملی بهار همدلی پیوستند.
هجدهمین همایش جشن گلریزان ویژه آزاد سازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد در استان هرمزگان شامگاه دوشنبه هفته گذشته همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام در بندرعباس برگزار شد.
در این جشن گلریزان قشرهای مختلف مردمی، خیران و جمعی از مسوولان دورهم جمع شدند تا در ماه میهمانی خدا با جمع آوری ریز و درشت کمک‌های خود، امیدی باشند برای ناامیدان و لبخندی را هدیه به لب‌های خانواده‌های مددجویان کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: ۵۹ میلیارد ریال از کمک‌های مردم این استان در قالب ۱۸ محموله به مناطق سیل زده ارسال شد.
علی اعما برنطین روز سه شنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل زدگان از پنج فروردین توسط ۷۲ پایگاه با حضور ۲۸۹ داوطلب انجام شد.
آیین تجلیل از حامیان وخیران فعال ایتام ومحسنین تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هرمزگان شامگاه سه شنبه هفته گذشته با حضور استاندار ودستگاه ها وشرکت های بزرگ اقتصادی استان برگزار شد.

**فرهنگی
شنبه هفته گذشته ۸۸ اشیای تاریخی کشف شده از قاچاقچیان میراث فرهنگی، به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس به نمایش همگانی گذاشته شد.
آیین بزرگداشت هفته روابط عمومی و ارتباطات در هرمزگان روز یکشنبه هفته گذشته با حضور استاندار در بندرعباس برگزار شد و از پیشکسوتان، برگزیدگان و دارندگان رتبه‌های برتر این حوزه تجلیل به عمل آمد.
جشن ۳۰۰ دانش آموز دختر روزه اولی عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان دوشنبه هفته گذشته به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در بندرعباس برگزار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با تاکید بر اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری با محتوای دینی و قرآنی در ماه مبارک رمضان از آغاز جشن‌های فرهنگی هنری این ماه در سراسر استان خبر داد.
رضا کمالی زرکانی عصر یکشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری با موضوع قرآن و عترت شامل مسابقات قرآن، تئاتر خیابانی، سرود، تواشیح، مولود خوانی، شعر، قصه خوانی از جمله برنامه‌های این جشن‌ها در ماه مبارک رمضان است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان از آغاز ثبت نام کلاس‌های تابستانه و طرح اوقات فراغت مرکزهای فرهنگی هنری کانون این استان خبر داد.
ناهید سلیمانی احمدی روز دوشنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: در فصل تابستان امسال علاوه بر برگزاری ۴۴ فعالیت جاری مرکزها از جمله 'نقاشی، روخوانی کتاب، قصه گویی، نقد کتاب، نقاشی و سفال'، کلاس‌های ویژه دیگری در راستای خلاقیت آفرینی و تنوع در برنامه‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
همایش مبلغین طرح ضیافت الهی روز سه شنبه هفته گذشته با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بندرعباس برگزار شد.

**ورزشی
استاندار هرمزگان تاکید کرد: بنگاه‌های اقتصادی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حوزه ورزش باید مشارکت بیشتر و جدی تری داشته باشند.
فریدون همتی شامگاه یکشنبه گذشته در نشست شورای عالی ورزش استان هرمزگان اظهار داشت: بخش گسترده‌ای از جامعه به ورزش علاقه دارد و ورزش عامل مهمی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.
تیم فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس در دیداری خانگی در برابر تیم پارس جنوبی بوشهر با نتیجه پنج بر سه شکست خورد.
دیدار این دو تیم شامگاه چهارشنبه هفته گذشته در چارچوب رقابتهای هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ساحلی باشگاه‌های کشور در زمین ساحلی غدیر بندرعباس برگزار شد.
تیم خانه تلاش بندرعباس یکشنبه هفته گذشته با شکست حریفان خود توانست عنوان قهرمانی رقابت‌های ووشوی جام رمضان بندرعباس یادواره شهید مدافع حرم عبدالحمید سالاری را از آن خود کند.
تیم‌های خلیج فارس و انرژی مثبت به ترتیب به عناوین دوم و سوم دست یافتند.
نماینده اصفهان در رقابتهای بولینگ جام رمضان یادواره شهدای هرمزگان به عنوان قهرمانی دست یافت.
این رقابت‌ها هفته گذشته با حضور ۲۶ شرکت کننده از استان‌های فارس، مشهد، اصفهان، کرمان و هرمزگان در دو نوبت در روز ۲۸ اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی توسکا بندرعباس برگزار شد.
در پایان این رقابت یک روزه، محسن افخمی از اصفهان، محسن آزادی از تهران و علیرضا طباطبایی از اصفهان به ترتیب به عنوان‌های اول تا سوم دست یافتند.
دوچرخه سوار حامل پرچم منقش به تصویر شهدا دوشنبه هفته گذشته در ادامه سفر خود به استان هرمزگان رسید و با فرمانده انتظامی این استان دیدار و گفت و گو کرد.
'روح الله بصیری' دوچرخه سوار ۳۷ ساله کرمانشاهی حامل یک پرچم مزین به تصاویر ۶۲ شهید از ۳۱ استان کشور است که سفر با دوچرخه را با هدف انتقال پیام شهدا و پاسداری از آرمانهای انقلاب اسلامی از سال ۹۵ از تهران به سمت کربلای معلا آغاز کرده است.
هفته گذشته با نظر کادر فنی تیم ملی والیبال نوجوانان پسر، یکی از والیبالیست‌های هرمزگان به اردوی آمادگی این تیم دعوت شد.
رامین شه نوازی لیبروی (بازیکن آزاد) هرمزگانی دعوت شده به این اردو از سوی محمد وکیلی سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان است.
دبیر هیات فوتبال هرمزگان از دعوت فوتبالیست این استان به اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان خبر داد.
قاسم رنجبریان روز سه شنبه هفته گذشته به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احسان درا فوتبالیست هرمزگانی دعوت شده به این اردو از سوی مارکو اکتاویو سرمربی تیم ملی کشورمان است.
وی بیان داشت: مرحله جدید تمرینات آماده سازی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از دوم خردادماه با حضور ۱۵ بازیکن در مرکز ملی فوتبال آغاز و تا پنج روز ادامه خواهد داشت.
۷۱۹۸/۶۰۴۸

نظر شما