شناسهٔ خبر: 33100410 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین وضع آب و هوا؛

کاهش دما در روز‌های آینده

کارشناس هواشناسی: افزایش دما در کشور پایدار نیست و روز‌های آینده با کاهش دما در سواحل شمالی مواجه خواهیم بود

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما امیر سرکرده گفت: روز گذشته هوای نسبتا گرمی داشتیم و از ۳۱ مرکز استان در ۲۴ مرکز دمای بالای ۳۰ درجه را به ثبت رسید و پیش بینی می‌شود امروز این گرما ادامه دار باشد و شاهد افزایش دما در نیمه شمالی کشور باشیم.
وی افزود: امروز و فردا در سواحل دریای خزر تا ۷ درجه افزایش دما خواهیم داشت و در شمال شرق کشور هم با همین افزایش دما مواجه خواهیم شد، اما این افزایش دما پایدار نیست و پیش بینی می‌شود از دوشنبه به بعد در سواحل دریای خزر و گیلان، مازندران و گلستان و کل نیمه شمالی کشور چند درجه‌ای کاهش دما داشته باشیم. اما بیشتر کاهش دما در سواحل دریای خزر است و از دوشنبه به بعد در استان‌های سواحل دریای خزر ۱۲ درجه کاهش دما خواهیم داشت.
<div id="video-display-embed-code_3541881"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2434955/3541881?width=350&height=250"></script></div>

سرکرده گفت: در این شرایط دمایی بارش هم پیش بینی می‌شود. امروز در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی بارش اتفاق می‌افتد. استان‌هایی مثل چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب استان اصفهان، شمال استان فارس و قسمت‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های مرتفع البرز واقع در استان‌های تهران، البرز، قزوین و زنجان امروز احتمال بارش وجود دارد.
کارشناس هواشناسی افزود: امروز در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌ها به صورت پراکنده و خفیف است. امروز در جنوب مثل استان کرمان و بیشتر در ارتفاعات بارش رگباری از نوع بهاری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.
سرکرده گفت: در شمال آذربایجان شرقی بارش بیشتری نسبت به نواحی مرکزی و جنوبی این استان خواهیم داشت. بارش‌ها عمدتا به صورت رگباری است و با شکل گیری ابر‌های همرفتی در بعد از ظهر‌ها انتظار بارش‌های رگباری و موقتی خواهیم داشت. ضمن اینکه برای نواحی شرقی کشور وزش باد پدیده غالب خواهد بود.
کارشناس هواشناسی افزود: در جنوب غرب کشور، شمال استان سیستان و بلوچستان، منطقه زابل زهک و هیرمند وزش باد و گرد و خاک را خواهیم داشت و آب‌های جنوبی کشور هم مواج خواهد بود.
سرکرده گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی دمای هوای تهران امروز حداکثر به ۳۴ درجه بالای صفر می‌رسد و ۲ درجه گرم‌تر خواهد شد.
 
 

نظر شما