شناسهٔ خبر: 33098260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

اراده مردم و مسئولان موجب آزادسازی خرمشهر شد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: عزم و اراده مردم و مسئولان در دهه 60 سبب شد با دستان خالی و بدون کمک هیچ کشوری مقابل دشمن پیروز شویم.

صاحب‌خبر -

سیدقاسم جاسمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سال 61 دفاع مقدس ملت ایران در برابر ماشین جنگی عراق با عملیات بیت‌المقدس به آزادسازی خرمشهر منجر شد و بعد از آن با توجه به وحدت فرماندهی که میان ارتش، سپاه و نیروهای مردمی شکل گرفته بود، دشمن مجبور شد به مرزهای بین‌المللی خود باز گردد و در نوار مرزها مستقر شود.

وی اضافه کرد: عملیات بیت‌المقدس نه تنها در جغرافیای خرمشهر، بلکه پنج هزار و 560 کیلومتر وسعت منطقه عملیاتی بود که رزمندگان ما در آبادان و منطقه جنوبی اهواز موانع و استحکامات را پشت سر گذاشتند تا پس از حدود 30 روز جنگیدن، به سوم خرداد و نقطه رهایی خرمشهر رسیدیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عزم و اراده میان مردم و مسئولان آن زمان سبب شد با دستان خالی و بدون کمک هیچ کشوری مقابل دشمن تا بن دندان مسلح به پیروزی برسیم. بنابراین هر زمان مردم همان عزم و اراده جدی را مقابل هرگونه تهدید داشته باشند، پیروزی را شاهد خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در طول 40 سال انقلاب اسلامی همواره فشار، تهدید سیاسی و تحریم اقتصادی را در دستور کار داشته، اما مردم همواره پای کار بودند و با وجود مشکلات ایستادگی کردند، اظهار کرد: نمونه این همبستگی وصف‌ناپذیر مردم ایران کمک‌رسانی به سیل‌زدگان در حادثه اخیر و زلزله‌های گذشته بود که با جان و دل پای کار آمدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران دشمن‌ستیز هستند خاطرنشان کرد: واقعیت این است که مسئولان ما روحیه مسئولان دهه 60 را ندارند که اراده و عزم جدی برای مقابله با دشمن داشته باشند.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران اظهار کرد: جنگ اقتصادی هم مانند جنگ نظامی شهید و جانباز دارد و مردم ما به‌خوبی این را درک می‌کنند،  اما تفاوتی که وجود دارد در زمان جنگ آن معدود افرادی که خیانت می‌کردند را پای جوخه‌های اعدام می‌برند اما در این جنگ اقتصادی که  اهمیتش هم از جنگ نظامی بیشتر است با مفسدان آنگونه که باید برخورد نمی‌شود و اشد مجازات را برای آنان ندارند.

جاسمی خاطرنشان کرد: در شرایط سخت اقتصادی که مردم مجروح شده‌اند، برخی از مسئولان به فکر مال اندوزی و اختلاس‌های آنچنانی و بهره‌برداری از فضای غبارآلود جنگ اقتصادی هستند.

نماینده مردم کرمانشاه گفت: مردم همان مردم دهه 60 هستند که با عزم و اراده پای نظام ایستاده‌اند؛ اگر مسئولان این عزم را داشته باشند که با فساد مقابله کنند، در مقابل فشارهای اقتصادی کنونی هم موفق می‌شویم.

انتهای پیام/4034/ن

نظر شما