شناسهٔ خبر: 33097959 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

صنعاء: حمله به غیرنظامیان یمنی، شیوه‌ای بزدلانه است

"هشام شرف عبدالله" وزیر خارجه یمن گفت: حمله مکرر ائتلاف سعودی – آمریکایی به غیرنظامیان، روش ترسوها و بزدلان است.

صاحب‌خبر -

العالم-یمن

شرف جمعه شب در گفت و گو با خبرگزاری رسمی یمن (سبا) افزود: این شیوه کسانی است که نمی توانند در میدان و جبهه ها مقابله کنند و به همین خاطر به کشتار بیگناهان و بی دفاع ها دست می زنند.

وی اضافه کرد: آنها هدفی غیر از ویرانی و کشتار ندارند.

شرف گفت: اگر جنایتکاران امروز در امنیت هستند ولی روزی فرا می رسد که آنها و مزدورانشان نمی توانند از مجازات فرار کنند و به دادگاه های بین المللی، منطقه ای و داخلی سپرده می شوند تا به سزای عمل خود برسند.

وی بیان کرد: دستان ما همچنان برای صلح به سوی همه دراز است ولی این دست همچنان قدرتمند و قادر است انتقام خون بیگناهان را بگیرد.

جنگنده های ائتلاف سعودی – آمریکایی روز جمعه با بمباران یک جایگاه سوخت در استان تعز یمن، ۹ غیرنظامی از جمله چند کودک را شهید و شماری را زخمی کرد.

عربستان از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۶ هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است ولی متجاوزان به هیچیک از اهداف اعلامی خود دست نیافته اند.

نظر شما