شناسهٔ خبر: 33097454 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

روسیه:

افزایش نیروهای نظامی آمریکا در منطقه را به شورای امنیت سازمان ملل می بریم

یک قانونگذار روسیه گفته این کشور ممکن است مسئله تقویت حضور نظامیان آمریکایی در منطقه خاورمیانه را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ببرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، یک قانونگذار روسیه گفته این کشور ممکن است مسئله تقویت حضور نظامیان آمریکایی در منطقه خاورمیانه را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ببرد. 

به گزارش رویترز، «ولادیمیر زاباروف»، معاون رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه گفت که روسیه ممکن است این موضوع را در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد به بحث بگذارد. 

وزارت خارجه روسیه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که ممکن است اقدام آمریکا را در جلسه شورای امنیت به بحث بگذارد. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه (۳ خرداد/ ۲۴ مه) با بیان این ادعای تأییدنشده که ایران قصد تهدید نظامیان آمریکا در منطقه را دارد اعلام کرد پنتاگون ۱۵۰۰ نظامی به منطقه اعزام می‌کند. 

این تصمیم در حالی اعلام شد که ترامپ بامداد جمعه (به وقت تهران) در یک سخنرانی در کاخ سفید گفته بود فکر می‌کند نیازی به اعزام نیرو به خاورمیانه (غرب آسیا) برای مقابله با ایران نیست.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال گذشته به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.

واشنگتن بعد از این اقدام سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» را برای تحت فشار قرار دادن ایران در پیش گرفته است. 

ترامپ، در راستای این سیاست به تازگی اعلام کرده قصد دارد فروش نفت ایران را به صفر برساند. ایران اعلام کرده علی‌رغم تهدیدهای آمریکا به فروش نفت ادامه خواهد داد. 

 

منبع: فارس

 

نظر شما